سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید انواع نهال مثمر در کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰ هزار اصله نهال مثمر در نهالستان‌های استان تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - اکبر محمدی گفت: این نهال ها در انواع مرکبات، هسته دار، دانه دار و هسته ریز در کهگیلویه و بویراحمد تولید شده.

او گفت: امسال همچنین یک میلیون اصله نهال گل رز در نهالستان های استان تولید شده.

محمدی گفت: این تعداد نهال گل رز برای افزایش تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور تولید شده.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه پایه نهال گل رز در سال های گذشته از کشورهای مختلف اروپایی وارد کشور می شد، گفت: تولید این محصول افزون بر خودکفایی گامی در صرفه جویی ارزی محسوب می شود.

با بومی سازی تولید پایه نهال گل رز در کشور مشکلات ثبت سفارش، احتمال ورود آفات و بیماری ها با واردات به کشور و مشکلات و زمان لازم برای دریافت سفارشات پایه های گل پیوندی وارداتی در ایران برطرف شده.

او گفت: استان با تولید سالیانه ۲۱ میلیون شاخه گل رز یکی از قطب های تولید این محصول در کشور محسوب می شود.

محمدی گفت: دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در این استان است.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه بهره برداران حوزه گل و میوه باید از نهال های برچسب دار استفاده می کنند ،گفت: بهره برداران تا رسیدن نخستین محصولات برچسب ها را از نهال ها جدا نکنند.

او گفت: امسال ۳۰۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده.

محمدی گفت: این میزان محصول از ۴۱ هزار و ۲۵۸ هکتار از باغات استان برداشت شده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.