سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دستگاه قضا:

باید همه دستگاه‌ها و بخش‌ها به تقویت توان تولیدی و اقتصادی کشور کمک کنند

اژه ای گفت: با توجه به اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می‌بریم ضرورت دارد که شرایط، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های ما نیز منطبق با وضعیت جنگی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی گفت:امروز مهمترین مسئله کشور تقویت توان تولیدی و بنیه اقتصادی است و همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و امکانات خود را برای نیل به آن بسیج کنند و هر مسئله و معضلی که موجب توقف تولید و خدمات‌رسانی می‌شود را بزدایند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه (۲۱ بهمن)  در سفری غیر رسمی در مراسمی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در دادگستری اصفهان برگزار شد، در جمع قضات و کارکنان قضایی این استان حضور یافت.

 به گفته اژه ای  مردم بر اثر  فشارهای دشمن و تحریم های ظالمانه و کمبودها و کسریها و بد عمل کردن‌های خودمان در فشار معیشت هستند؛ لذا از راه های اصلی و مهم کمک به تولید و فعالیت اقتصادی است.

محسنی اژه ای  بر ضرورت بازدید‌های میدانی مسئولان استانی از مراکز و مراجع قضایی برای آشنایی با کمبود‌ها یاداری و سخت‌افزاری این مراکز تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا می گوید: دشمن به دنبال به سرآوردن صبر مردم است  بنابراین دولت باید به صورت ویژه حمایت شود.   

رئیس دستگاه قضا  گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که نحوه جذب نیرو‌های مستعد، انقلابی و متدین در دستگاه قضایی تسهیل و تسریع شود و ما برای تحقق این مهم برنامه ویژه‌ای داریم که پیشبرد آن به معاون اول قوه قضاییه محول شده .

 به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای  بی‌تردید بهبود وضعیت اداراتی نظیر ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی و ... از حیث تجهیز امکانات سخت‌افزاری در بهبود و ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم و رضایت خاطر آن‌ها تاثیر به سزایی دارد که این مهم با همت مسئولان اجرایی استان اصفهان تحقق خواهد یافت.

بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بخش‌های مختلف زندان مرکزی استان اصفهان بازدید و با چهار تن از محکومان آبان ۹۸ گفتگو کردند همچنین دستورات مقتضی برای اِعمال ارفاقات قانونی در قبال پرونده آنها را صادر کردند.

رئیس دستگاه قضا، پای درد و دل محکومان مالی نشست

رئیس عدلیه با تعدادی از محکومان مالی و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان ورشکسته که به دلایل مختلف دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند به گفتگو پرداخت و برای پیگیری و رفع مسائل و مشکلات آنها در چهارچوب قانون، قول مساعدت داد.

برخی از این تولیدکنندگان ورشکسته که دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌بردند خواستار دریافت مرخصی برای اخذ رضایت از شاکیان خصوصی و همچنین تعلق رأی باز برای سر و سامان دادن به وضعیت بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خود بودند که رئیس عدلیه برای بررسی دقیق درخواست‌های آنها دستورات لازم را به مسئولان قضایی استان اصفهان صادر کرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین به برخی از محکومان مالی که تقاضای آزادی از زندان برای جلب رضایت شاکیان خصوصی خود را داشتند، متذکر شد که دستگاه قضایی در جایگاه اِعمال عدالت و استیفای تمام و کمال حقوق مردم قرار دارد.

تقاضای اعسار از پرداخت مهریه

بخشی از درخواست‌ها از رئیس دستگاه قضا در جریان بازدید وی از زندان مرکزی اصفهان بود که رئیس عدلیه متذکر شد برخی بانوان در جریان ملاقات صبح امروز در دادگستری اصفهان از اینکه همسران سابق آنها به رغم داشتن تمکن مالی درخواست اعسار از پرداخت مهریه می‌کنند گلایه داشتند.

در جریان بازدید برخی محکومان از بیان مسائل و مشکلات خود در جمع معذوریت داشتند و خواستار ملاقات خصوصی با رئیس قوه قضاییه بودند که این خواسته آنها از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اجابت شد.

بازدید از اتاق‌های ملاقات الکترونیکی مددجویان زندان مرکزی اصفهان با خانواده‌هایشان، کسب اطلاع از نحوه و چگونگی فعالیت این اتاق‌ها و همچنین گفتگو با تعدادی از مددجویانی که در حال ملاقات الکترونیکی با خانواده‌های خود بودند، بخش دیگر حضور رئیس عدلیه در زندان مرکزی‌ اصفهان بود.

«ایجاد شرایط و بستر اصلاح، تربیت و بازاجتماعی شدن زندانیان»، «اشتغال زندانیان»، «حبس‌زدایی» ، «اعمال تأسیسات ارفاقی» و «ایجاد ترتیبات فنی و قضایی برای استفاده از پابند الکترونیک در قبال محکومان واجد شرایط قانونی» از جمله رویکردهای تحولی در مقوله زندان و زندانیان است که مورد تاکید جدی رئیس قوه قضاییه است.

 

 

 



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۹:۰۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
کاش سری هم به دادگستری گلپایگان می زد
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
به نظرم ۵عدد سکه برای مهریه عالیه چرا که هر دو طرف اگه بخوان زندگی کنند کافیه خوشبختی به تعداد سکه نیست اول از اینکه بد بختی میاره چون یه دفه ای دیدی بینشون اختلاف شد اگه تعداد سکه زیاد باشه وطلاق صورت بگیره زن میشه سر مایه دار مرد میشه گدا تو این شرا یط اقتصادی مرد چند سال با خون دل پول جم کنه بده مهریه کجای قران نوشته پس این من دراورده است باید اولش یه شاخه نبات بعدش اگه سکه بیاد وسط باید همان ۵ عدد سکه کافیه دولت نمیدونه که پدر مرد در اومده تا پول چم کنه اون موقع یک زن نا نجیب از خدا نترس بیاد مال اموال مرد رو ببره این اصلا خلاف شرعه زن این همه پولو بگیره بره کیف کنه مرد هم غصه بخوره اخرش یا مریض بشه یا سکته کنه اینهارو باید دولت به دفتر خونه ها اعلام بکنه که هرکسی باشه به زیاد تر از ۵ سکه عقد خونده نشه وکسی هم بخواد نامزد کنه وزندگی خوبی دواشته باشه سکه کارساز نیست وخوشبختی نمیاره
علی
۲۲:۴۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
لطف کن به خوزستان بیا به این قضات محترم بگو قانون رعایت کنند...
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
عفو عمومی به زندانیان بدبخت
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اژه ای از اصفهان است طعبی،که،رفته،اصفهان
عباس گودرزی
۱۸:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام اگر دولتمردان بخواهند ، اگر مجلس و قوه قضائیه بخواهد . می دانی چطور؟ حذف دلالی با مالیات الکترونیکی پلکانی بر مسکن های مازاد بر نیاز خانواده ، بر مغازه های مازاد بر نیاز خانواده ، بر زمین های مسکونی تجمیع شده ، بر ماشین های خارجی و داخلی گرانقیمت ،حذف احتکار و... تا سرمایه ها به سمت تولید و اشتغال هدایت شوند و سودی در دلالی نباشد . بنده توانایی ارائه طرحی را دارم تا کمتر از 4 ماه به اهداف اصلی انقلاب تغییر مسیر دهیم و برسیم اگر مرد عملی بسم الله .مهندس گودرزی
گالیور
۱۷:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
بله
محمد فخری
۱۷:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مشکل کمبود پول در همه خانواده های ایرانی هست!
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اواویت اول اقتصاده و دولت عین زمان جنگ باید برا افتصاد بسیج عمومی بده
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
باباجان همه منتظر شنیدن عفو ۲۲ بهمن هستیم ،مردیم از چشم به راه موندن
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام.چرا گرمی نمیایی،محروم ترین شهر استان اردبیل هست،میخواند گرمی رو منطقه ازاد کنند،ولی مسئولین استان اردبیل نمیزارند،میخواند تا ابد این شهر محروم بمونه.خواهان رسیدگی هستیم.
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام.از دولت و مجلس میخواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای مردم ازاد کنند.یکی از دلالان اصلی خودرو همین اقای نعمت بخش هست که باعث گرانی ده برابری خودرو در هشت سال دولت تدبیرو امید شده،همیشه در جیبش یک کاغذ نوشته شده اماده هست تا بگوید اهن و...گرون شده،در صورتی که در خودرو از بی کیفیت ترین مواد استفاده شده و حداقل ده برابر گرانفروشی میکنند البته اینها با قطعه سازان نیز پشت پرده قرارداد افزایش قیمت قطعه بستند و قطعه را نیز اینها گران کردند تا حرفی برای گفتن داشته باشند،خود ایشان نیز چند تا ماشین میلیاردی خارجی سوار میشه و دم از خودروی ملی میزند،بیچاره مردمی که دیگر توان خرید خودرو ندارند و جان و مالشان در جاده ها به خاطر بی کیفیتی خودرو در خطر هست،امیدوارم دستگاه قضایی،مجلس،دولت و بیت رهبری در این مسئله ورود کرده و در عمل برخورد قاطع کنند تا مردم فکر نکنند که یک دستگاهی از این شرکتها حق السکوت و سهم میگیرند.باتشکر
منصور
۱۱:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
کسی جرات نداره بره یه سری به اقوام و بستگانش بزنه // یه خبرنگار زودتر رفته اونجا نشسته
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
چرا یزد نمی آید، ما مشکل زیاد داریم؟
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
چرا گیلان نمیای؟