سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر دیر به بهره‌برداری رسید

اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر با حضور رئیس سازمان شیلات ایران افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- فرماندار دیر گفت: اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر دیر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت ۶۰ قایق صیادی ساخته شده است.

یونس باربرز می‌گوید: یکی از مشکلات جامعه صیادی دیر نبود اسکله پهلوگیری برای قایق‌های صیادی بود که افتتاح اسکله شناور برخی از مشکلات این بندر را برطرف می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات ایران هم گفت: اسکله شناور قایق‌های صیادی گام موثری در پهلوگیری و پارکینگ خدمات‌دهی به شناور‌های کوچک است.

سید حسین حسینی گفت: مزیت این نوع اسکله‌های شناور، ارزان بودن سازه‌ها است.

او گفت: رعایت نکردن استاندارد‌های دریایی آسیب جدی به امنیت این صنعت می‌زند و باید همه از دریا و ساحل حراست کنند.

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به تنش آبی در آینده باید توسعه را به سمت سواحل و دریا ببریم و با وجود طراحی ۶۵۰ هزارتن طرح پرورش ماهی در قفس در کشور، ۴ هزار تن در استان بوشهر عملیاتی شده که این رقم بسیار پایین است.

حسینی درباره اختلاط شناور‌های باری و صیادی در حوضچه شیلات و امنیت شناور‌های صیادی هم گفت: این اختلاط باعث تاسف است زیرا شناور باری بعد از پایان کار باید حوضچه را ترک کند و از شناور‌های صیادی جدا شود.

فرماندار دیر می‌گوید: این شهرستان با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و وجود جزایر بزرگ تهمادون، ام الگرم، نخیلو و خورخان در کشور بی‌‎نظیر است.

 

باربرز گفت: اسکله خورخان در بردخون نیز در دست ساخت است که امیدواریم هر چه زودتر بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.