سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه هرات خواستار تعامل با نهادهای علمی ایران شد

اعزام استادان به دوره های مختلف آموزشی و بورسیه دانشجویان از جمله خدمات علمی کشور ایران به دانشگاه هرات است.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس دانشگاه هرات در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ایجاد ارتباطات نزدیک با نهادهای علمی معتبر جهانی گفت: مشترکات فرهنگی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان می طلبد تا در این زمینه گام‌های عملی بیشتری برداشته شود.

عبدالعزیز نعمانی، رئیس دانشگاه هرات در دیدار محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات و هیأت همراهش تبادل استاد و دانشجو میان ایران و افغانستان و استفاده از منابع علمی ایران را برای کشورش مهم ارزیابی کرد.

در این دیدار محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز با تأکید بر روابط و همکاری های دوجانبه درباره آمادگی ایران برای همکاری در بخش‌های علمی و فرهنگی ابراز خشنودی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی دانشگاه هرات گفت و گو کردند و خواهان ادامه همکاری های علمی دو جانبه شدند.

در سال های گذشته روابط گسترده علمی و فرهنگی بین دانشگاه هرات و جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است.

اعزام استادان به دوره های مختلف آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک کتاب، اهدای کتاب های علمی به دانشگاه هرات، برگزاری سمینارهای علمی و بورسیه دانشجویان از جمله خدمات علمی، فرهنگی ارائه شده از جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه هرات است.

علاوه بر زمینه علمی و فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران به مهاجران افغانستان در ایران خدمات درمانی ارائه می‌کند.

معاون امنیتی وزیر کشور ایران با بیان اینکه ۵٢۶ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران داریم، گفت: ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار دز واکسن به اتباع افغانستانی تزریق شده است و در اقدامات مقابله با کرونا هیچ تفاوتی بین ایرانیان و اتباع خارجی نداشتیم .

انتهای پیام/ ه

 

 

برچسب ها: ایران ، هرات ، تحصیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.