سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع اجرای طرح رصد شیوع معلولیت در استان قزوین

طرح تعیین شیوع و دلایل منجر به انواع کم توانی و معلولیت جامعه هدف بهزیستی استان قزوین اجرا می شود .

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - علی دهباشی پور مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال ۱۰ استان از جمله قزوین طرح تعیین شیوع و دلایل منجر به انواع کم توانی و معلولیت جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور و ایجاد سامانه رصد انواع دلایل منجر به کم توانی را اجرا می‌کنند.

هدف اصلی طرح تعیین شیوع انواع معلولیت منجر به کم توانی و شناسایی علل آن بر اساس عوامل جمعیت شناختی و محل سکونت است که به تبع آن می‌توان به اهداف کاربردی دیگری مثل برنامه ریزی دقیق در خصوص حوزه‌های مختلف آموزشی و تجهیزات و لوازم و فضای آموزشی برای افراد دارای کم توانی با استفاده از اطلاعات جمعیت شناسی و پراکندگی جمعیت، تعیین اولویت‌های بهداشتی در برنامه‌های پیشگیرانه از بیماری‌های ایجاد کننده معلولیت و مشکلات مرتبط با سلامت به استناد آمار و اطلاعات کم توانی و علل ایجاد آن دست یافت.

این طرح برای ۱۴ هزار نفر که بصورت نمونه گیری سیستماتیک تصادفی انتخاب شده اند از طریق تکمیل پرسشنامه توسط پرسشگران دوره دیده انجام می‌شود و موارد ارجاعی به پزشکان دوره دیده جهت تشخیص نوع و شدت معلولیت ارجاع می‌گردد.

در نهایت پس از ثبت در سامانه ومشخص کردن میزان شیوع، موارد شناسایی شده جدید جهت تشکیل پرونده به معاونت توانبخشی معرفی می‌گردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.