سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گَرد فراموشی بر پیکر صنعت چرم همدان

گرانی مواد اولیه، نبود بازار فروش،کمرنگ شدن صادرات و در اتفاقی جدید شیوع کرونا موجب شده تا چراغ کارگاه های تولیدی صنعت چرم در استان همدان خاموش شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - استان همدان از نظر تولید محصولات چرمی موفق عمل کرده و تولیدات کیف و کفش چرم این استان در بازار‌های خارج از کشور هم عرضه می‌شود.

کشور‌های پاکستان، تاجیکستان، روسیه، ارمنستان، عراق و افغانستان از مشتریان کفش‌های تولیدی همدان هستند. اگرچه بخشی از کیف‌وکفش‌های موجود در بازار همدان مربوط به واحد‌های تولیدی استان است، اما تنوع طلبی مشتریان سبب ورود کفش‌های مناطق مختلف کشور به همدان شده.

یک فروشنده کیف‌و‌کفش در همدان گفت: کفش‌های زنانه تولیدی استان جوابگوی نیاز بازار و مشتریان نیست.همدان از نظر مدل و طراحی دوخت به روز نیست و باید طراحان خلاق جذب تولیدی‌های همدان شوند.

اکنون همدان در زمینه دوخت کفش‌های مجلسی نقاط ضعفی دارد و باید استادکاران جوان جذب این رشته شوند.

این فروشنده می گوید: ما بخشی از اجناس خود را از کارخانجات همدان و قسمتی را هم از استان تهران و سایر مناطق سفارش می‌دهیم.  برخی تولیدکننده‌ها از طریق کانال‌های مجازی محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می‌کنند.

یک تولیدکننده کفش‌های زنانه می گوید:در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه‌ هستیم. گرانی هزینه‌ها و خرابی بازار بسیاری از واحد‌های تولیدی را دچار مشکل کرده، هزینه تمام شده تولید یک جفت کفش نسبت به سال گذشته چند برابر شده و دولت قبل هیچگونه حمایتی از صنف ما نمی کند. 

استان همدان به عنوان قطب تولید کفش چرم زنانه در کشور شناخته شده و جای خالی یک دانشگاه صنعت چرم در همدان احساس می‌شود.

۹۸ درصد از تولید‌های همدان مربوط به تولید کفش زنانه است.

 یک هزار واحد تولیدی کفش زنانه در همدان فعال است، این واحد‌ها حتی در زمان اوج کرونا و تعطیلی بازار هم کسب‌وکار را تعطیل نکردند.

رئیس اتحادیه کیف‌و‌کفش همدان از راه‌اندازی دپارتمان صنعت کیف‌و‌کفش چرم همدان خبر داد.

مدت زمان این دوره‌ها ۴۵ روزه است

گازرانی گفت: جوانانی که دنبال اشتغال و کسب و کار در حوزه تولید کیف‌و‌کفش چرم هستند به اتحادیه کیف‌و‌کفش همدان مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.