سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن در دیدار با مکرون درباره اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد

کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با همتای فرانسوی خود و گفت‌وگو درباره بحران اوکراین آماده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در میان افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب در رابطه با بحران اوکراین، جو بایدن، به‌زودی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین دیدار می‌کند.

جین ساکی گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در هفته جاری ۲ بار با رئیس‌جمهور فرانسه تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در یکی از این تماس‌ها که به مدت ۴۰ دقیقه به طول انجامید، رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه بر حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید و درباره تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارندگی از افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین گفت‌وگو کردند.

امانوئل مکرون دیروز (سه‌شنبه) درباره دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کرملین و صحبت درباره تحولات اوکراین، گفت که او وظیفه خود را در زمینه جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین و مقابله با پیامد‌های شوم آن انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور فرانسه درباره هدف خود از این دیدار گفت: «هدف من از این دیدار جلوگیری از تشدید تنش و توسعه چشم انداز‌های جدید و تقویت اعتبار فرانسه بود که محقق شده است.»

سال ۲۰۱۴ الحاق کریمه باعث ایجاد اختلاف میان اوکراین و روسیه شد و اکنون غرب مدعی است که مسکو قصد حمله به کی‌یف را دارد، ادعایی که بار‌ها از سوی روسیه رد شده است.

در حال حاضر پس از تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس اقدام به ارسال تسلیحات به کی‌یف کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.