سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سیب زمینی به ۵.۵ میلیون تن رسید/ ۶۰۰ هزار تن سیب زمینی در انبار‌ها موجود است

معاون امور زراعت گفت: امسال ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید شده که ۶۰۰ هزار تن از این میزان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - مهاجر گفت: سالانه ۴.۵ میلیون تن نیاز سیب زمینی کشور است، هر چند امکان تولید تا حدود ۱۰ میلیون تن هم در کشور وجود دارد.

به گفته معاون امور زراعت جهاد کشاورزی، هم اکنون ۶۰۰ هزار تن سیب زمینی در انبار‌ها موجود است و ۶۰۰ هزار تن دیگر در استان‌های جنوبی از جمله جنوب کرمان و خوزستان در حال تولید است که از این میزان ۵۵۰ هزار تن بذری است که در سال آینده باید کشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی نظرشان بر آن است که هیچ وقت جلوی واردات و صادرات گرفته نشود و تنها تعرفه به صورت شناور برای حمایت از تولید داخل وجود داشته باشد.

طبق گفته مهاجر، سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محصولات سبزی و صیفی از جمله گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی از کشور صادر می‌شود و هم اکنون به دنبال شناسنامه دار کردن محصولات هستیم تا آن را در اختیار کشور‌های مبدا قرار دهیم.

طبق آمار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی، امسال ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید شده که ۶۰۰ هزار تن از این میزان صادر شده که با این وجود ظرفیت صادراتی تکمیل شده است.

طی هفته‌های اخیر قیمت سیب زمینی به اوج خود رسید که بنابر اذعان مسئولان وزارت جهاد روز پنج شنبه تصمیماتی در خصوص تنظیم بازار اتخاذ شد که بدین منظور از روز شنبه عرضه سیب زمینی با نرخ ۱۰ هزار تومان در میادین آغاز شد.

با وجود کافی بودن ذخایر و تولید در انبارها، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که برای تنظیم بازار این محصول ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی وارد شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۵:۱۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سیب زمینی را خریدم کیلویی 15000 تومن
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
چقدر آدم بیکار داریم ما من جمله خودم زندگی تعطیل کردیم مشتی خبر تکراری می خونیم
تهامی
۲۳:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خوبه
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
دستاورد انقلاب بعد از 43 سال این بود که همه برابر باشند دولت مردان که بیخیالند
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
دولت نمیتونه جلوی قیمت سیب زمینی رو بگیره بعد میره سواحل را ازاد میکنه همش شو تبلیعاتی سفرهای استانی بی نتیجه با پول بیت المال
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اینهمه دروغ تا کی؟ سالهاست که همه از حمایت از کشاورزان میگن و علت گرانی را دلالها ، در حالیکه چندین ساله در اردبیل خود کشاورزان سیب زمینی را انبار کرده و نفروختند و همه فاسد شد ریختند دور . درحالیکه اگر با قیمت خوب میفروختند اینهمه سیب زمینی دور ریخته نمی شد و هم مردم گران نمی خریدن. در مورد سایر محصولات کشاورزی هم همینطوره . بارها در کنار باغها خواستیم میوه از باغدار بخریم میوه را به قیمت بالای شهر ( تهران ) گفتند پس بی خودی خودمان را قول نزنیم بزرگترین دشمن ما خودمان هستیم.
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
گوشت و برنج و ماکارانی گرون شده یه سیب زمینی کیلو 5 هزار تومن بود اونم گرون کردید که مردم نخورن
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
حالا با ترویج این خبرها میخاید سیب زمینی خوری رو ازاین ببعد به سرنوشت ملت ببندید؟؟ مثل اون دوره فلاکت ژاپن در جنگ دوم جهانی، که حاکمانشان به ترب خوری در اوشین وادارشان کرده بودند
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
انشااله هر چه سیب زمینی در انبارها احتکار کردند خراب بشه طبق معمول هر سال که یا پیازاشون میگنده یا سیب زمینیهاشون خراب میشه
داریوش
۲۱:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سیب زمینی هایی که بیشتر در بازار هستند حاصل دادن بیش از حد دارو و سموم غیرمجاز است.آخه مگه میشه سیب زمینی به اندازه ۲ کیلو و این کارهایی که بعضی از کشاورز نما انجام می دهند باعث بالا رفتن تعداد افراد سرطانی می شود و متاسفانه مسئولین ما در خواب ناز هستند
مریم
۲۰:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
وقتی ما سیب زمینی به اندازه تولید خودمون داریم قیمتها هم مناسب بود چرا صادر کردید که گران شه ومجبور شید دوباره وارد کنید از کشورهای خارجی من امروز سیب زمینی رو کیلویی ۱۵ هزار تومان در مازندران بازار شهید رجایی ساری خریدم چرا صادرات شما اشتباه بود اضافه بر سازمان یک محصول یکساله کشور رو میسنجن واضافه ان را صادر میکنند نه اینکه تولید ۵/۵ صادرات ۶ تن واقعا متاسفیم واسه کسانی که مدیریت بازرگانی رو به عهده دارن
مریم
۲۰:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
وقتی ما سیب زمینی به اندازه تولید خودمون داریم قیمتها هم مناسب بود چرا صادر کردید که گران شه ومجبور شید دوباره وارد کنید از کشورهای خارجی من امروز سیب زمینی رو کیلویی ۱۵ هزار تومان در مازندران بازار شهید رجایی ساری خریدم چرا صادرات شما اشتباه بود اضافه بر سازمان یک محصول یکساله کشور رو میسنجن واضافه ان را صادر میکنند نه اینکه تولید ۵/۵ صادرات ۶ تن واقعا متاسفیم واسه کسانی که مدیریت بازرگانی رو به عهده دارن
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خدا چکار کنه کو بازار قیمت‌ها بالا میره
محمد
۲۰:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه دستگاههای اطلاعاتی ضعیفی داریم و الی به اندازه ۵۰۰ میلیون جمعیت سیب زمینی ، برنج و سایر مایحتاج مردم احتکار شده تا گرانتر بفروشند .بنظرم مردم باید مدتی خصوصا ایام عید با یک پویش سراسری از خرید سیب زمینی و برنج ایرانی خودداری کنند تا هیج ادم سودجو و زالو صفتی جرات نکند با مردم بازی کند.و دولت هم با وارد کردن برنج و سیب زمینی بقدری بازار را اشباع کند.پارسال بهترین برنج کیلویی نهایت ۳۰ هزار بود حال امسال چه اتفاقی افتاده که شده ۶۰ هزار تومان
حمید
۲۰:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
آقا شلغم شده کیلویی 25!!
دلار اومد پایین شلغم رفت بالا
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
دوستان توجه کنید که سیب زمینی در محل زندگی ما کیلویی ۸ هزار الی ۱۲ هزار است...
چون ما شهرستان هستیم در مناطق رو به پائین
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پس چراگران ش کردید!!؟
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
حتما از اونا که هیچکی نمیخواد و پس میفرستن!!!!
علی
۱۸:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
مردم اگه دست به دست هم بدن و نخرند اونها هم میگنده و هم سبز میشه مجبور میشن کیلویی ۲۰۰۰تومان بدند وانتی ها کنار خیابون بفروشند
محمد طاهر
۱۸:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
باید مملکت قانون داشته باشه دیگه سیب زمینی خودرو که نیست نگریم گران شود ، قوت قشر مستضعف هست ، برنج که نمیشه خرید آن هم از گوشت ، لبنیات و حبوبات پس شب به بچه ام من چی بدهم بخورد ، بچه طفل معصوم که گرانی سرش نمیشود گرسنه است دولت مردان می فهمید گرسنگی یعنی چه؟
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ما میخریم چشم حسود ⁹
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
محمد گوشت نمی تونیم بخریم ولی حبوبات و لبنیات میتونیم بخریم ....
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
قیمت حبوبات و ندیدی پس چخبره، خیلی گرونه همشون بالای کیلو 40 هزار تومنه
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اخه سیب زمینی کیلو ۱۵۰۰۰ تومن همش تقصیر دولته دپو میکنه قیمتا میره بالا
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
باحلواحلواکردن دهن آدم شیرین نمیشه...لطفا کاری کنین هرکی هر قیمتی دلش میخادمیده...ترسی هم ندارن..
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اگر صادرات داشیم پس چرا در خبرهای چند روز پیش واردان سیب زمینی اعلام شد و یا گر سیب زمینی صادرات داشتیم چرا بدون برنامه بوده که حالا قیمت سیب زمینی اینقدر بالا رفته و مجبور به واردات شدیم این نشانه ای جز سوء مدیریت و بی سوادی نمی تواند باشد.
ددو
۱۷:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
هیچ دقت کردیدکه فقط اسمهاست که هر8سال یکبارعوض میشه
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پس سیب زمینی 200000 تومان چه معنی می دهد ؟ این نشان از پیشرفت ایران در زمینه کشاورزی است ؟ یا مدیریت و نظارت ؟ و یا رشد در زمینه تجهیزات و تکنولوژی و سخت افزار و نرم افزار ؟ و یا رشد رشد اختلاس و احتکار و . . . را نشان می دهد ؟ افراد بی پول چی بخورند و افراد بی مایه چی می گویند؟
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
من در این زمینه چند بار ابراز نظر کرده بود و آن اینکه دولت اینگونه انبارها را با همه موجودی مصادره کند و به بازار عرضه کنند و نه تنها هیچ وجهی به صاحب کالا ندهد بلکه برابر 5 برتبر هم جریمه نقدی از آنها دریافت کند .
بختیاری
۱۶:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
گویا دولت باید کشت و صنعتهای برگ و کشاورزیهای پیشرفته و صنعتی را داشته و مدیریت کند.
در ضمن انبارهایی بزرگ و فراوان و سردخانه و سیلوهای بزرگ و بسته بندی های بروز و نوین و پیشرفته باید هم داشته و هم مجهز باشد.
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اخه درایران تازه دولت تشکیل شده وقبل ازآن دربربریت بود!!؟ وتازه داری بهشون یاد میدی چه کار کنند!!!! واقعا که؟؟!!