سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستایی که ۷۰ درصد از ساکنان آن حافظ قرآن هستند+فیلم

روستای کران حدود شش هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد از ساکنان آن حافظ قرآن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - برای تحقق بخشیدن به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، اولین گام فرهنگ سازی این امر در خانواده‌ها است.

خانواده قاسمی با تلاش خود و عنایت پروردگار توانسته اند به حفظ قرآن کریم بپردازند.

اشتیاق این خانواده به حفظ قرآن کریم از کودکی کمال قاسمی پدر خانواده شکل گرفته چراکه او در دوران کودکی خود با شنیدن آیه‌های قرآنی و قرائت قرآن توسط پدرش به این سمت و سو گرایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


خانواده هشت نفره قاسمی هر کدام در زمینه‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند و تا کنون موفق به کسب رتبه‌های فراوانی در حفظ قرآن کریم شده اند.

مادر خانواده نیز که سواد خواندن و نوشتن ندارد، اما به کمک فرزندانش توانسته قرآن را به راحتی قرائت کند.

بی بی گل قاسمی می‌گوید که قرآن و آیه‌های نورانی آن در زندگی روزمره این خانواده جریان دارد و اعضا خانواده سعی می‌کنند با توجه به آیه‌های قرآن بهترین رفتار را با هم داشته باشند.

پدر خانواده با بیان اینکه در زندگی روزمره‌شان بهره زیادی از آموخته‌های قرآنی می‌برند، معتقد است آنچه بیش از همه آن‌ها را دلبسته این کتاب الهی کرده، جامع بودن سفارش‌ها و توصیه‌های این کتاب آسمانی است.

در این گزارش به روستای قرآنی کران از توابع شهرستان فارسان رفتیم تا با این خانواده قرآنی آشنا شویم.

روستای کران حدود شش هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد از ساکنان آن حافظ قرآن هستند؛ این روستای قرآنی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.