سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین امنیت شهروندان با استاندارد اجباری پلکان برقی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از استانداردسازی پلکان برقی در استان اردبیل با هدف تامین امنیت شهروندان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -هاشم علایی گفت: پله‌های برقی باید مورد بازرسی و آزمون اولیه و ادواری قرار گیرند و کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساختمانها، بیمارستان‌ها، پاساژها، و اماکن عمومی موظفند گواهینامه ایمنی پله برقی را دریافت نمایند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: در شورای عالی استاندارد اجرای استاندارد با عنوان پلکان برقی و پیاده روی های متحرک ایمنی مشمول مقررات اجباری قرار گرفته وزمان شروع اجرای آن از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۹، بر اساس تاریخ صدور پروانه برای ساختمانها و تأسیسات محل نصب، می‌باشد.

به گفته او پس از نصب پله برقی‌ها توسط شرکت‌های نصاب مجاز دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلکان برقی توسط این شرکت‌ها در سامانه «مدیریت بازرسی آسانسور» جهت ارجاع کار به شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران برای انجام بازرسی‌های فنی و صدور گواهینامه ایمنی ثبت می‌شوند.

علایی گفت: اعتبار گواهی نامه‌ها صادر شده یک ساله می‌باشد و بهره برداران بایستی جهت سرویس و نگهداری آن با شرکت‌های مجاز عقد قرارداد کرده و باید قبل از انقضا اعتبار گواهی نامه‌ها، نسبت به بازرسی ادواری پلکان برقی خود اقدام و گواهینامه ایمنی از شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد همچنین می گوید: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از عملکرد شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان اردبیل منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و تلفن‌های ۸ -۳۳۷۴۱۱۵۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.