سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ابتلای کودکان زیر ۲ سال به اُمیکرون در خوزستان

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز از روند افزایشی ابتلای کودکان زیر ۲ سال و حتی ۶ ماهه به اُمیکرون خبر داد و گفت: آمار انتقال کودکان مبتلا به کرونا به این مرکز درمانی بسیار بالا است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محسن علی‌سمیر گفت: در چند هفته اخیر با افزایش بی‌سابقه بیماران دارای علائم تب، گلو درد، سوزش گلو، بی حالی و سر درد و علائم گوارشی و عصبی مواجه هستیم که همگی از علائم اُمیکرون است.

او می‌گوید: در روز‌های اخیر شاهد مراجعه حجم وسیعی از کودکان مبتلا به کرونا به این بیمارستان هستیم که شاید رسیدگی به آن‌ها از توان کادر درمان بیمارستان خارج باشد بنابراین از خانواده‌ها و افراد بزرگسال انتظار داریم در صورت ابتلا به اُمیکرون از کودکان فاصله بگیرند.

به گفته رییس بیمارستان ابوذر اهوازابتلا به اُمیکرون نسبت به سویه دلتا در کودکان زیر ۵ سال حتی در کودکان زیر ۲ سال رشد قابل توجهی داشته لذا والدین باید مراقب کودکان خود باشند.

معمولا یکی، ۲ روز پس از ابتلای والدین، کودکان نیز درگیر بیماری می‌شوند.

به گفته سمیر در شرایط فعلی مراجعه بیش از حد بیماران باعث شده تا میزان تست‌های مثبت کادر درمان ما بیشتر شود البته خستگی و فرسودگی کادر درمان بی تاثیر نیست.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: احتمال دارد که در یکی، ۲ هفته آینده شاهد ۲ برابر شدن تعداد بیماران موجود باشیم بنابراین  مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

 ۲۷۰ کودک در این مرکز درمانی بستری است و تعداد مراجعه بیماران به این بیمارستان نسبت به ماه‌های گذشته بسیار زیاد و ظرفیت آن تکمیل شده.
از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۲۱ کودک در اهواز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان قرمز، ۹ شهرستان نارنجی،۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.