سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز لرستان به ٢٠٠ هزار تُن فضای سردخانه‌ای

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان، به ٢٠٠ هزار تن فضای سردخانه‌ای دیگر نیاز داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم  گفت: یکی از خلأ‌های استان که سنوات گذشته نسبت به این موضوع غفلت شده بحث سردخانه محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که به ۲۰۰ هزار تن فضای انباری به شکل سردخانه نیاز داریم که ظرفیتی حدود ۲۵ درصد محصولات ما است.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان ۲۵ هزار تن فضای سردخانه‌ای بالای صفر و ۵ هزار تن زیر صفر داریم و از سال گذشته نهضتی برای توسعه فضا‌های سردخانه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به پروژه سردخانه محصولات کشاورزی کوهدشت نیز اضافه کرد: حجم این طرح ۳۰۰ تن بوده که در سال ظرفیت هزار تن ذخیره دارد و با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۷ نفر را فراهم کرده و برای ۳ میلیارد تومان تسهیلات نیز به بانک عامل معرفی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت کشاورزی کوهدشت، افزود: در این شهرستان بزرگ‌ترین مجتمع انارستان را با حجم ۷۰ هزار تن تولید محصول داریم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.