سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تشدید محدودیت‌ها در صورت اوج گیری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از لزوم تشدید محدودیت‌ها در صورت اوج گیری کرونا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-دکتر غلامی گفت: اگر وضعیت اوج گیری کرونا همچنان در مازندران ادامه یابد چاره‌ای جز شدید شدن محدودیت‌ها نیست.

بر اساس شیوه نامه‌ها در شرایط قرمز کرونا منع رفت و آمد، رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری‌ها و استفاده از ماسک و محدودیت شدید باید اعمال شود.

به گفته دکتر غلامی به دلیل وجود شرایط خاص کمی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طرف عموم کم است و مردم بایستی در شرایط قرمز کرونایی رفت و آمد‌ها را کاهش دهند که متاسفانه رعایت نمی‌شود.

افرادی که علائم بیماری کرونا و یا سوش امیکرون را دارند از شروع بروز این علائم تا ۵ روز قرنطینه شوند و چون تشخیص این بیماری بر اساس علائم بالینی است نیاز به مراجعه بیمار به مراکز درمانی نیست.

به گفته دکتر غلامی افراد در این ۵ روز قرنطینه باید استراحت کرده، مایعات مصرف کنند و با استفاده از مسکن ها علائم را به صورت موردی بهبود دهند.

کارمندان برای دریافت گواهی بیماری کرونا حتما بایستی به پزشک خانواده و با پزشک دیگر مراجعه و به طور قانونی تایید پزشک را اخذ کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اگر اداره ای نظر تست پی سی آر را تقاضا کند بیمار باید تست را انجام و به اداره مورد نظر ارائه دهد.

۱۴ شهر مازندران هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.