سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام شرایط فعالیت واحدهای صنفی با توجه به شیوع امیکرون در گلستان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، شرایط فعالیت واحدهای صنفی با توجه به شیوع امیکرون را تشریح اعلام شد .

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - حسین طلوعیان گفت: فعالیت واحد‌های صنفی و مشاغلی که میزبان مشتری در محل هستند، مشروط به آن است که مراتب تزریق دو دز واکسن کرونا به همه صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان و مشتریان مربوطه و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا، در سامانه امید درج شده باشد.

او گفت: اخذ کد QR از سامانه و نصب آن در ورودی همه واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، به طوری که از طریق خدمت گیرنده قابل رویت باشد.

به گفته طلوعیان تشکل‌های صنفی موظفند، چگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن مراجعین و مشتریان را  از طریق سامانه، نظارت کنند.

 طلوعیان می گوید:خدمت گیرندگان موظفند QR پروفایل شهروندی خود را از سامانه اخذ و در تلفن همراه خود ذخیره و قبل از ورود به محل واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، آن را به متصدیان مربوط ارائه کنند.

او گفت: خدمت گیرندگانی که مراتب تزریق واکسن به آن‌ها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند، نمی‌توانند در محل واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی حضور داشته باشند.

او گفت:اتاق‌های اصناف و سایر تشکل‌های صنفی موظفند ضمن نظارت مؤثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، نسبت به آن دسته از واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی ذیربط، که الزامات مقرر را نقض کرده اند، به ترتیب زیر و در چارچوب ساز و کار‌های اجرایی تعیین شده اقدام کنند:

طلوعیان می گوید:در مرحله اول، ارسال اخطار کتبی پلمب به واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج آن در سامانه، در مرحله دوم، درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی متخلف به مدت دو هفته از طریق سامانه و در مرحله سوم، پلمب ۳۱ روزه واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه انجام شود.

او گفت: مؤسسات و شرکت‌های دارای شناسه ملی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (اداره کل ثبت شرکت ها) پس از ابلاغ این دستورالعمل و اعلام سازمان مذکور، موظفند مشخصات کارکنان خود را ظرف مدت یک ماه در سامانه بارگذاری و QR کد اختصاصی را دریافت کنند.

در صورت رعایت نکردن الزامات مقرر در اینگونه شرکت ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان ناظر عالی، مراتب تخلف آن‌ها را برای رسیدگی قانونی، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس و ضمن پیگیری جدی، نتیجه را در سامانه درج می‌ کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.