سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ به ۷ هزار و ۵۳۰ نفر رسیدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: جان باختگان ناشی از بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۷ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هم استانی دیگر بر اثر بیماری کروناویروس جان خود را از دست دادند و از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۴۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۶۰ هزار و ۸۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دیروز ۸ هم استانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده بودند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا دیروز ۷ هزار و ۵۲۱ نفر بود.

او می‌گوید: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۱۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۰ هزار و ۳۲۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۱۶ هزار و ۸۲۸ مورد تست سریع انجام شده و ۸۰ هزار و ۵۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۲۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۹۵۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۲۶ هزار و ۹۹۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۳۵۷ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۱۲ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۳۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۱۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.