سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل گلخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد به اشتغالزایی کمک می کند

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تکمیل و راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای در استان برای هزار تن اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید صمد منصوری در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای ناصر‌آباد گچساران گفت: این طرح با مساحت ۲۴ هکتار دارای۳۰ واحد تولیدی قابل واگذاری به سرمایه گذاران است.
 
او گفت: در واگذاری این واحدها اولویت با فارغ التحصیلان و افراد بومی حاضر در منطقه است.
 
منصوری با اشاره به اینکه مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد گفت: تاکنون برای این طرح ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲ میلیارد ریال نیز برای حفر یک حلقه چاه در این طرح هزینه خواهد شد.
 
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: در صورت تکمیل شدن این طرح زمینه اشتغال پایدار برای ۱۶۰ تن ایجاد می شود.
 
منصوری گفت: شهرک‌های گلخانه ای جزء اولویت های جهاد کشاورزی بوده و به دلیل تولید محصولات سالم و ارگانیک در فضاهای کنترل شده با اشتغال پایدار از طرح های مهم محسوب می شود.
 
او با اشاره به اینکه این طرح ها جزء طرح های اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود، گفت: از دیگر مزایای شهرک های گلخانه ای استفاده بهینه با حداقل مصرف آب در اراضی و تولید پاک و ارگانیک با قابلیت صادرات است.
 
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان گفت: برای مجتمع گلخانه های استان افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
او گفت: ۵ شهرک گلخانه ای استان با مساحت ۱۴۰ هکتار و پیشرفت کاری ۶۰ درصد در دست اجرا است و ایجاد ۳ شهرک دیگر نیز با مساحت ۶۰ هکتار آغاز می شود.
 
منصوری گفت: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای هزار تن اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.
 
او گفت: با توجه به اهمیت توسعه شهرک های کشاورزی، تخصیص آب برای راه اندازی آن ها حتی در دشت های ممنوعه بر اساس مصوبه وزارت نیرو بلا مانع است.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.