سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۴ محصول تولیدی استان همدان به سبد استاندارد اضافه شد

مدیرکل استاندارد استان همدان از اضافه شدن ۶۴ محصول جدید به سبد استاندارد این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمد مددی گفت: ۶۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای تولیدات استان صادر شده است.

او گفت: این محصولات در گروه مصالح ساختمانی و صنایع غذایی هستند که از ابتدای دولت سیزدهم موفق به گذراندن آزمون‌های استاندارد شده اند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:بی تردید اضافه شدن این محصولات به سبد کالا‌های استاندارد استان همدان، نشان از رونق تولید و اشتغال در سطح استان دارد.

مددی گفت: مجموع فرآورده‌های دارای نشان کاربرد علامت استاندارد در استان همدان به حدود ۷۰۰ مورد می‌رسد و ما با تمام توان و با بهره گیری از تمام ابزار‌ها در حال رصد تولید و بازار هستیم و با همکاری مردم، شبکه توزیع از وجود محصولات کم کیفیت و بدون کیفیت خالی می‌شود.

او گفت: هم استانی‌ها با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند اصالت محصول را سنجش کرده و مشکلات را با تلفن ۱۵۱۷ رسیدگی به شکایات اداره کل درمیان بگذارند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان همدان این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالا‌ها راه اندازی شده است که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فرآورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد.

مددی گفت: تولید کالا‌ها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

او گفت:رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است و تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می‌آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:۶ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از شبکه توزیع استان انجام شده است و با این اقدامات نظارتی بازار را برای عرضه کالا‌های بی کیفیت و کم کیفیت ناامن کرده و برای تحقق حقوق مصرف کنندگان تلاش می‌کنیم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.