سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی۱۲ نخبه همدانی به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از راهیابی ۱۲ نفر از کارآموزان نخبه مهارتی استان به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در شانگ‌های چین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-وهب مختاران  گفت:هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت شناسایی نخبگان و کشف استعداد‌های جوان و نوجوان است، که در صورت موفقیت بعد از اتمام اردو نفرات برتر به مسابقات جهانی در کشور چین اعزام خواهند شد.

او گفت:دعوت شدگان در رشته‌های اتصالات چوبی، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، طراحی مهندسی مکانیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، کنترل صنعتی، فناوری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد، مکاترونیک و راهکار‌های نرم افزاری برای کسب و کار به رقابت می‌پردازند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: کشف استعداد‌های حرفه‌ای افراد ماهر، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ترویج ارتقای فرهنگ مهارت آموزی را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت‌ها به شمار می آید.

مختاران گفت: برگزاری مسابقات از لحاظ کمی و کیفی با اهمیت بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دارای توانمندی و ظرفیت مناسبی در حوزه مهارتی است.

او گفت: رقابت‌های ملی مهارت زمینه‌ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه‌های اقتصادی است که برگزاری این رقابت‌ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان نیز می‌شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌کند و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشور‌ها برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.