سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی در بجنورد با قرارگرفتن در وضعیت قرمز

به عقیده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، خراسان شمالی همواره دو هفته دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک می‌شود و پیش بینی می‌شود در هفته‌های آتی شاهد رنگ قرمز کرونایی در شهرستان بجنورد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - محمدباقر باقرپور  سرپرست فرمانداری بجنورد گفت: این سویه جدید جوانان و کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و از آنجایی که زیرساخت‌های بهداشتی برای کودکان در خراسان شمالی مناسب نیست، لازم است تا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان به عنوان مهمترین راهکار مورد توجه قرار گیرد.

 هم اکنون تمامی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان بجنورد در آماده باش به سر می‌برند و در صورت قرمز شدن رنگ کرونایی این شهرستان با فراهم کردن زیرساخت ها، محدودیت‌های کرونایی هوشمند اعمال می‌شود.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودرو‌های شهری، علمی و تحقیقاتی و آموزشی پنج مرحله اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید را تشکیل می‌دهند.

به گفته باقرپور زمانی افراد می‌توانند با ماشین شخصی تردد کنند که در صورت قرمز یا نارنجی بودن یک شهر، واکسیناسیون را انجام داده باشند و رصد خودرو‌ها از طریق پلاک آن‌ها انجام می‌شود.

 اگر شهری قرمز باشد و فردی قصد سفر به آن شهر را داشته باشد باید وارد سامانه الکترونیک پلیس راهور شود و با ثبت کد ملی و در صورت تزریق واکسن، اجازه سفر خواهد داشت در غیر این صورت جریمه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بجنورد گفت: برگزاری حضوری مراسم ۲۲ بهمن منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است و هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.