سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۷۰ هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان در استان همدان

سالانه حدود ۷۰ هزارتن انواع کود‌های شیمیایی برای کشاورزان استان همدان تأمین و بین آن‌ها توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از تشکل‌های گسترده و فعال اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در امور تولید، تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و خرید و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی کشور است.

بهروز الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۷۷ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان کود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

او گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود ۷۰ هزارتن انواع کود‌های شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می‌کند، افزود: این مقدار۹۰ درصد کود شیمیایی مصرفی کشاورزی استان را شامل می‌شود.

الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در سال گذشته مقدار ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی تأمین، تدارک و توزیع کرده است که از این مقدار کود شیمیایی وارده به انبار‌های سازمانی و انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان مقدار ۷۶ هزار و ۹۱۵ تن کود شیمیایی ازته، سه هزار و ۷۹۰ تن کود شیمیایی فسفاته و چهار هزار و ۹۹۵ تن کود شیمیایی پتاسه بوده است.

او گفت: برنامه کودی استان همدان در سالجاری نیز ۹۹ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه است که شامل ۷۲ هزار تن ازته، ۲۱ هزار تن فسفاته و ۶ هزار تن پتاسه است.

این مسئول گفت: از این مقدار تا کنون حدود ۷۱ هزار تن کود شیمیایی ازته، شش هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی فسفره و چهار هزار ۳۰۰ تن کود شیمیایی پتاسه تأمین و تدارک و مقدار ۶۷ هزار تن از آن در بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شده است.

الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی کود شیمیایی، اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های تولیدی کرده و کود‌های شیمیایی تولیدی پس از آنالیز کمی و کیفی، در صورت تائید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.