سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات طرح هادی اطراف تالاب انزلی در دادگستری گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: در اجرای طرح هادی در اطراف تالاب بین المللی انزلی حقوق روستاییان نباید نادیده گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - نشست بررسی و رایزنی دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات طرح هادی اطراف تالاب بین المللی انزلی امروز در دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه خلیلی در این نشست گفت: در اجرای طرح هادی در روستا‌های اطراف این تالاب حقوق روستاییان نباید نادیده گرفته شود.

به گفته او اجرای طرح هادی باید سبب توسعه روستا و رونق معیشت روستاییان شود.

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: احیای تالاب بین المللی بندر انزلی باید در اولویت کار باشد و مسئولان در مدت ۲ هفته برای حل مشکلات آن راهکاری عملی ارائه کنند.

با اجرای طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی ملی به ویژه سنددار شدن تالاب بین المللی بندر انزلی مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.

با ثبت سند به نام دولت مساحت تالاب بین المللی انزلی از ۱۹ هزار هکتار به ۲۳ هزار و ۴۰۰ هکتار افزایش یافته است که این کار مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

به گفته حجت الاسلام خلیلی ۴ شهرستان بندر انزلی، صومعه سرا، خمام و بخشی از رشت با این مشکلات مواجه هستند که در مدت ۲ هفته باید تصمیمات جدی برای رفع مشکل اتخاذ شود.

زمین‌های ۳ روستای مارکوده، چراغ پشتان و پیله باغ بندر انزلی فاقد کاربری هستند که باید مشخص شود این ۳ نقطه جزء محدوده شهر است یا روستا که مردم برای ساخت وساز و دریافت امکانات آب، گاز و برق به کدام سازمان مراجعه کنند.

همچنین اعلام شد؛ کمیته‌ای متشکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، وزارت نیرو، حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در مدت ۲ هفته تصمیمات خود را مصوب و راهکار‌های خود را به دادگستری اعلام کنند تا هرچه سریعتر این مشکلات حل شود.

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان هم در این نشست هشدار داد: برخی افراد فرصت طلب از تصمیماتی که دستگاه‌های دولتی برای رفاه و امنیت روستاییان انجام می‌دهند، با خبر شده و با خرید زمین‌های آباء و اجدادی به دنبال سودجویی هستند که روستاییان باید مراقب باشند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.