سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلبک بکارید، پولدار شوید

بانوی کارآفرین خلیل آبادی با اجرای ایده جدید پرورش جلبک «اسپرورینا» برای خود و خانواده اش درآمدزایی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - خانم مریم زارعی کارآفرین خلیل آبادی گفت: از آن جا که فاقد شغل و فعالیت کاری بودم از طریق اینترنت ایده اجرای فعالیت تولید جلبک را انتخاب کردم، و با تامین مبلغ ۵۰ میلیون تومان کار را شروع کردم که از جمله وسایل مورد نیاز محلی مسقف و تهیه آکواریوم بود.

این بانوی کارآفرین با طرح جدیدی به نام جلبک «اسپرورینا» که موارد استفاده آن در زمینه‌های انسانی، دامی وآرایشی بوده، توانست درآمد خوبی را کسب کند، سرمایه گذاری او برای اجرای این کار در مقیاس۵۰۰۰ لیتر تاکنون ۵۰ میلیون تومان بوده است.

زارعی گفت: از آن جا که اجرای این فعالیت چندان هزینه‌ای در برنداشت کارم را شروع کردم و طی دو ماه فعالیتم تاکنون ۴ کیلو جلبک برداشت کرده ام و در حال فراوری نیز هستم که درآمد بیشتری نصیبم شود، قیمت فروش محصولات فراوری شده از هر گرم ۱۵۰۰ تومان تا کیلویی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

او گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید فراوری جلبک از پروتئین تشکیل شده و چند برابر شیر کلسیم و ۱۴ برابر گوشت آهن دارد و از لحاظ ویتامین‌ها آن قدر غنی است که درحدی سوپر پودر معرفی شده است، به دلیل غنی بودن جلبک در کشور های جهان برای فضانوردان از آن کپسول تولید می‌شود.

منبع: خراسان

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
چقدر خوبه که از یه جلبک که در نظر ما بی ارزشِ این همه درامد زایی میکنند