سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرد‌های تولیدی مازندران منطبق با استاندارد ملی

مدیرکل استاندارد مازندران گفت: آرد‌های تولیدی کارخانه‌های استان مشکلی از نظر انطباق با استاندارد ملی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-فیاض با بیان این که آرد‌های تولیدی کارخانه‌های مازندران مشکلی از نظر انطباق با استاندارد ملی ندارد، گفت: فرآیند تولید آرد در کارخانه‌های مازندران کاملاً تحت کنترل و نظارت است.

۵۲ مورد بازرسی فنی ادواری از ۲۰ کارخانه آرد و ۷۴ مورد نمونه برداری و آزمون برای تطبیق با استاندارد‌های ملی مرتبط از ابتدای امسال تاکنون از خط تولید و انبار این کارخانجات در استان انجام شده است.

به گفته فیاض در هیچ یک از نمونه برداری‌های انجام شده از کارخانجات آرد مازندران، موارد عدم انطباق بحرانی مشاهده نشده است.

استفاده از آرد مخصوص پخت انواع نان را یکی از فاکتور‌های موثر بر کیفیت نان است و استفاده از یک نوع آرد برای تولید تمام نان ها، باعث تضییع حقوق مصرف کننده می‌شود.

به گفته فیاض استفاده از نمک غیراستاندارد، استفاده از آرد غیرمرتبط با پخت انواع نان، عدم رعایت اصول بهداشتی، دستگاه‌های پخت نان غیر استاندارد و استفاده از جوش شیرین در برخی واحد‌های صنفی تولید نان، از جمله موارد شناسایی شده تاثیرگذار بر کیفیت نان می‌باشند.

۲۰ کارخانه آرد هم اکنون در استان فعال می‌باشند که تعداد ۶۴ پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های (آرد گندم بربری، سنگک، تافتون و لواش، نول، ستاره و آرد گندم کامل) توسط اداره کل استاندارد مازندران برای واحد‌های تولیدی فوق صادر گردیده است.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.