سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح های اقتصادی البرز به مناسبت دهه فجر/ اعلام نرخ بیکاری استان

استاندار البرز گفت: در ایام دهه مبارک فجر ۲۹۹ طرح دولتی و خصوصی با سرمایه گذاری قریب به ده هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - مجتبی عبداللهی گفت: طرح هایی که تاکنون افتتاح شده است در حوزه تولید، اشتغال و صادرات تاثیرگذار خواهند بود.

او می گوید: طرح های گلخانه ای تخصصی در زمینه تولید میوه و صیفی در کاهش مصرف آب و افزایش تولید بسیار حایز اهمیت و تاثیر گذار است.

استاندار البرز گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و جغرافیای مناسب استان البرز کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری و ترغیب سرمایه گذاران تشکیل شده و از همه فعالان خصوصا در حوزه کشت های گلخانه ای، کشاورزی و دامداری دعوت می کنیم تا در استان اقدام به سرمایه گذاری کنند و خدمات ویژه ای نیز به این افراد ارائه خواهیم داد.

استان البرز در شاخص‌های صنعت و کلان در رتبه ۶ و ۷ کشور و در بحث غذا و دارو رتبه اول کشور است و ۷۰ درصد تولید و ۶۰ درصد صادرات داروی کشور به این استان اختصاص دارد.

عبداللهی گفت: با صنایع و اتاق بازرگانی در قالب تعامل دولت و بخش خصوصی به صورت مرتب در ارتباط هستیم و این تعامل اثر‌های خوبی در حوزه صنعت، بازرگانی، گردشگری و کشاورزی خواهد داشت.

به گفته او، برای تسهیل صدور پروانه و پرداخت تسهیلات کارگروه‌های متعدد تشکیل شده و در صدد هستیم تا نرخ بیکاری استان که در حال حاضر ۸/۹ است را به حدود ۷ کاهش دهیم.

استاندار البرز گفت: در حال حاضر هم بسیاری از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیاز به نیروی کار دارند.

۱۲ شهرک صنعتی در البرز وجود دارد و تعداد واحد‌های صنعتی موجود در استان حدود ۳۵۰۰ واحد است.

انتهای پیام/د.خ

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.