سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد عضو شورای اسلامی شهر یزد برای افزایش مسئولیت پذیری مدیران

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت لازم است مرکزی برای ارزیابی و پایش وعده‌های تحقق یافته مدیران در حوزه‌های مختلف شهری ایجاد شود.

تجملیان گفت: همه انسان‌ها در پیشگاه خداوند متعال در برابر چهار چیز مسئولیت دارند، اول اقداماتی که انجام داده اند، دوم اقداماتی که می‌توانستند انجام دهند و ندادند که با عنوان ترک فعل از آن یاد می‌شود و باید گفت میزان خسارت‌هایی که به کشور به دلیل ترک فعل مدیران و مسئولان وارد شده به مراتب بالاتر از خسارت‌های ناشی از انجام اقدامات نادرست بوده است.

او گفت: همچنین انسان‌ها در برابر حرف‌هایی که میزنند و قول‌ها و وعده‌هایی که می دهند نیز مسئول هستند و بر همین اساس در آیه دو سوره الصف آمده است: یاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۲﴾اى کسانى که ایمان آورده‏ اید چرا چیزى مى‏ گویید که انجام نمى‏ دهید (۲) کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۳﴾نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد امروزه یکی از بزرگترین آفت‌های کشور دادن وعده‌هایی است که عملی نمی‌شود و اعضای شورای شهر نیز به عنوان نماینده مردم و مقام مسئول باید به گفته‌های خود توجه داشته و وعده‌ای ندهند که قابل پی گیری نبوده و سبب ناامیدی و بی تفاوتی مردم شود.

تجملیان گفت: مسئولیت چهارم مردم نیز در برابر حرف‌هایی است که باید می‌زدند و نزدند.

او گفت: به همین منظور من پیشنهادی مبنی بر تاسیس مرکزی با عنوان ارزیابی و پایش تحقق وعده‌های مسئولان و مدیران شهری دارم که این مرکز دارای وبگاه اختصاصی بوده و وعده‌های مسئولان را با نام خود آن‌ها و تاریخ مربوطه و سند و مدرک لازم ثبت نموده و تحقق یا عدم تحقق وعده‌ها را نیز رصد نماید.

تجملیان گفت: چنین مرکزی می‌تواند به خوبی گزارش وعده‌های تحقق یافته یا نیافته مسئولان را به شهروندان اطلاع رسانی کرده و ۱۰ مسئولی که بیشترین خوش قولی و بیشترین بدقولی را داشته اند نیز به مردم معرفی نماید و به این ترتیب مسئولان علاوه بر پیشگاه خداوند در برابر مردم نیز احساس مسئولیت خواهند داشت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.