سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتن به دنبال مقابله با پهپاد‌های ترکیه است

یونان به دنبال راه‌حل‌های عملیاتی و دیپلماتیک برای مقابله با تهدیدات پهپاد‌های ترکیه در حریم هوایی این کشور دریای اژه است.

باشگاه خبرنگاران جوان - یونان با اعلام این‌که هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) ترکیه تهدیدی برای امنیت این کشور ایجاد می‌کند، ظاهراً به دنبال راه‌حل‌های عملیاتی و همچنین دیپلماتیک برای مقابله با این تهدیدات در دریای اژه و مدیترانه شرقی است.

به گزارش روزنامه «کاثیمرینی» آتن اعلام کرد که آنکارا از پهپاد‌ها به عنوان اهرمی برای تصویب توافق‌نامه‌ها با بازیگران مختلف در منطقه استفاده می‌کند و یونان نیز به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از بهره‌برداری ترکیه از این پهپادها است.

به گفته یونان جدیدترین نمونه این اقدام ترکیه، توافق آنکارا با کی‌یف برای ساخت موتور پهپاد‌ها خود توسط شرکت اوکراینی «موتور سیچ» بود.

یونان با اعلام این‌که ترکیه سعی دارد در کشور‌هایی که مشکلات امنیتی جدی دارند نفوذ کند، افزود درهمین راستا نشستی در ۲۰ دسامبر در وزارت امور خارجه یونان با حضور ارتش این کشور برگزار شد تا راه‌های عملیاتی را که یونان می‌تواند برای جلوگیری از چنین معاملاتی به کار گیرد، یا با کمک جامعه بین‌المللی به مقابله با این اقدام ترکیه بپردازد، بررسی شوند.

کاثیمرینی نوشت ناوگان پهپاد فعال آنکارا انواع مختلفی شامل Bayraktar TB۲، Anka-S و Bayraktar Akinci دارد که تحت شرایط خاص می‌توانند تا وزن ۱.۳ تن موشک و بمب را حمل کند. تعداد آن‌ها به حدود ۲۰۰ فرورند می‌رسد و توسط شاخه‌های مختلف نیرو‌های مسلح ترکیه و نیرو‌های ویژه پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این روزنامه نوشت در سال‌های اخیر، افسران نیروی هوایی و نیروی دریایی یونان حرکت‌های پهپادهای Bayraktar TB۲ و Anka-S ترکیه را ضبط و نقشه‌برداری کرده‌اند.

به طور مشخص، در جریان بحران مهاجران در مرز اوروس در فوریه ۲۰۲۰ و استقرار طولانی مدت ناوگان یونان و ترکیه در شرق مدیترانه در ماه اوت تا نوامبر همان سال، نیرو‌های مسلح ترکیه به طور گسترده از این پهپادها استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.