سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکره عراق با چین برای خرید سامانه دفاع موشکی

«تاکتیکال ریپورت» اعلام کرد عراق در حال مذاکره با چین برای دستیابی به سامانه‌های موشکی دفاع هوایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت «تاکتیکال ریپورت» در ۴ فوریه ۲۰۲۲، عراق در حال مذاکره با چین برای دستیابی به سامانه‌های موشکی پدافند هوایی FD-۲۰۰۰B است.

به گزارش «نیوی ریکاگنیشن» روابط دوجانبه بین چین و عراق از زمان برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در ۲۵ آگوست ۱۹۵۸ شاهد توسعه آرامی بوده است. در جریان بحران خلیج فارس در سال ۱۹۹۰، چین مبادلات اقتصادی، تجاری و نظامی با عراق را بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متوقف کرد. پس از جنگ خلیج فارس، چین مبادلات تجاری با عراق را تحت طرح نفت در برابر غذا انجام داد.

نیوی ریکاگنیشن نوشت در سال ۲۰۱۲، عراق چهارمین شریک تجاری بزرگ عربی چین شد. حجم تجارت دوجانبه این دو کشور با رشد سالانه ۲۳.۱۳ درصدی به ۱۷.۵۶۹ میلیارد دلار رسید. چین ۱۵.۶۸ میلیون تن نفت خام از عراق وارد کرد که نسبت به سال قبل ۱۳.۸۷ درصد رشد داشت.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری چینی شین‌هوا در آگوست ۲۰۱۸ گفت، چین برای توسعه روابط با عراق اهمیت زیادی قائل است و آماده است تا مشارکت استراتژیک خود را برای توسعه بیشتر ارتقا دهد.

چین مایل است از تلاش‌های عراق برای دفاع از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارزی، مبارزه با تروریسم و ​​حفظ امنیت و ثبات ملی خود حمایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.