سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب دوربین نظارتی بر روی پل‌های عابرپیاده همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از نصب دوربین‌های نظارتی و حسگرهای جلوگیری از سرقت تجهیزات بر روی پل‌های عابر پیاده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حامد جلیلوند گفت: پل های عابر پیاده باید به نحوی کارایی داشته باشند که تمام شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند که البته طی سال‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب و تعمیر و نگهداری بهنگام این امر محقق نشده است.

او گفت: استفاده گسترده از خودرو‌ها طی سالیان اخیر باعث حاکمیت غالب سواره‌رو بر پیاده‌رو شده است.

جلیلوند گفت: این رویه می‌تواند آثار مخربی، چون عدم دستیابی به حمل و نقل پایدار، کاهش پیاده‌روی، کاهش مبادلات اجتماعی را ایجاد کند و تنها در صورتی که زیرساخت مناسبی برای پیاده‌روی وجود داشته باشد که یکی از این موارد وجود پل‌های عابر پیاده مناسب است این رویه متوقف خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: از ماه گذشته کمیته بازسازی و نگهداری پل‌های عابرپیاده در شهرداری منطقه یک ایجاد شده که وظیفه آن در مرحله اول برنامه‌ریزی برای راه انداختن کامل پل‌های این منطقه است و پس از آن تعمیرات و نگهداری که طی برنامه زمانبندی صورت می‌پذیرد و در مراحل بعدی نیز ایجاد سیستم‌های حفاظتی برای کاهش سرقت و در نهایت ایجاد جذابیت و زیبایی متناسب با شهر از وظایف این کمیته به شمار می‌رود.

او گفت: بالا بودن هزینه تجهیز و نگهداری و سرقت از پل‌ها از دلایل اصلی عدم کارکرد مناسب این سازه‌ها است، انعقاد قرارداد با پیمانکاران و تخصیص بودجه مناسب برای راه‌اندازی و نگهداری مجدد تمام پل‌های منطقه یک در نظر گرفته شده است ضمن اینکه از ماه گذشته مشکلات پل‌ها احصا شده و در حال بازسازی و تعمیر آن‌ها هستیم.

جلیلوند گفت: هدف نهایی مدیریت شهری استفاده عموم شهروندان از امکانات شهری است، آسانسور‌ها و پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده باید همیشه فعال باشند تا سالمندان، کودکان و معلولان نیز به راحتی توانایی استفاده از آن‌ها را داشته باشند.

او گفت: یکی از معضلات پل‌های عابرپیاده وقوع برخی از جرائم در طول شب به شمار می‌رود که عامل آن تاریکی کریدور عبور و مرور و نبود روشنایی مناسب است، خود این موضوع باعث عدم استفاده اغلب شهروندان از آن‌ها بوده و همین اتفاق منجر به بروز تلفات جانی زیادی با توجه به دید کم رانندگان در شب می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: تا پایان امسال مرکز مانیتورینگ پل‌های عابرپیاده در منطقه یک نیز راه‌اندازی خواهد شد تا به صورت برخط وضعیت پل‌ها رسیدگی و در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعا به آن‌ها رسیدگی شود.

جلیلوند از شهروندان خواست برای عبور و مرور عرض خیابان‌ها از پل‌های عابرپیاده استفاده کنند و در صورتی که مشکل، کمبود و یا سرقتی نیز در این زمینه مشاهده کردند به سرعت با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.