سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری با شگرد فروش چادر خودرو

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد تبلیغ فروش چادر خودرو در اینستاگرام ۱۶ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از سوی فردی ناشناس در اینستاگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ فروش چادر خودرو مواجه شده و با فروشنده تماس می‌گیرد. فروشنده نیز از او می‌خواهد تا مبلغ موردنظر را به حسابش واریز کند تا کالا برایش ارسال شود. فرد شاکی خواسته فروشنده را اجابت و مبلغ را به حساب او واریز می‌کند؛ اما پس از چند روز که کالایی برای وی ارسال نمی‌شود با فروشنده تماس می‌گیرد، اما فروشنده دیگر به تماس‌های او پاسخ نمی‌دهد.

کارشناسان بلافاصله اقدامات علمی و تخصصی خود را در فضای مجازی آغاز و سرانجام محل سکونت این فرد شیاد را در یکی از استان‌های کشور شناسایی کرده، پس از اخذ نیابت قضائی، با یک اقدام ضربتی وی را دستگیر می‌کنند.

تاکنون ۴۶۰ مال باخته در این پرونده شناسایی شده اندکه با بررسی تراکنش‌های مالی متهم مشخص شد میزان کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط وی ۱۶ میلیارد تومان است که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام محل امنی برای خرید و فروش کالا نیست، اما متأسفانه مردم به راحتی به تبلیغات فریبنده شبکه‌های مجازی اعتماد و سرمایه‌های خود را به حساب افراد کلاهبردار واریز می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان به محض اطلاع از وقوع جرم و کلاهبرداری در فضای مجازی، موضوع را با کارشناسان از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت با این مجرمان برخورد و جلوی کلاهبرداری‌های وسیع آن‌ها گرفته شود.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رسول
۱۰:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
۱۶ میلیارد حدود ۴۰/۰۰۰ عدد چادر خیلی خیلی خوب و معادل ۶۰ هزار عدد چادر معمولی میشه، به نظرم اعداد نوشته شده در گزارش معقول نیستند، بزگترین فروشنده های چادر با چند ده سال سابقه هم نمیتونن در سال آنقدر چادر بفروشن