سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت‌های تفریحی و شنا در جنوب جزایر قشم و هرمز ممنوع شد

فعالیت‌های تفریحی و شنا در جنوب جزایر قشم و هرمز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس- مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به وزش باد‌های نسبتا" شدید شمال غربی به جنوب غربی، دریا در محدوده بنادر و جزایر غربی استان و جنوب جزیره قشم، هرمز، هنگام، لارک، جاسک و سیریک از عصر روز شنبه ۱۶ بهمن تا شامگاه سه شنبه هفته آینده مواج خواهد شد.

مهرداد حسن زاده ضمن هشدار در خصوص وزش باد نسبتا" شدید و مواج شدن دریا در اوایل هفته آینده گفت: از عصر روز شنبه ۱۶ بهمن تا شامگاه سه شنبه ۱۹ بهمن وزش باد نسبتا شدید با سرعت نزدیک به ۵۰کیلومتر بر ساعت و افزایش موج تا ارتفاع ۲ متر در مناطق فراساحل بنادر غربی استان به وقوع خواهد پیوست.

وی، اختلال در تردد شناورها، احتمال غرق شدن شناور‌های سبک، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و تور‌های صیادی را از جمله مخاطرات این سامانه اعلام کرد و گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، غرب و جنوب جزیره قشم، هرمز، هنگام، لارک، جاسک و سیریک بیشترین اثرپذیری را از سامانه فوق خواهند داشت.

مدیرکل مدیریت‌بحران استانداری هرمزگان با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی، گفت: فرمانداران، اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های مرتبط، باید تدابیر و تمهیدات لازم را به منظور تردد ایمن شناور‌های مسافربری به ویژه در بنادر غربی و مرکزی استان و همچنین تردد ایمن کشتی‌های تجاری به سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس، بنادر بوشهر و خوزستان پیش بینی کنند.

حسن زاده گفت: طی مدت فعالیت این سامانه، باید به شدت از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا به ویژه در محدوده بنادر غربی استان و جنوب جزایر قشم و هرمز پرهیز شود.

انتهای پیام/ز. ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.