سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام نخستین آنژیو گرافی با گاز CO ۲ در بیمارستان قائم (عج) مشهد

متخصص رادیولوژی و عضوهیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین آنژیو گرافی با گاز CO ۲ در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سیروس نکویی گفت: در روش‌های رایج تصویر برداری دیجیتال عروق خونی (آنژیوگرافی)، تصویربرداری و اشعه ایکس قبل و بعد از تزریق ماده حاجب ید دار در شریان‌های بدن صورت می‌گیرد. برخی از بیماران، بخصوص بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیه، همچنین بیماران دیابتی نسبت به ماده کنتراست حساسیت بالایی دارند و متخصصان نمی‌توانند از این روش‌ها برای تصویر برداری شریانی در مطالعات تشخیصی و درمانی بیماران فوق استفاده کنند. بنابر این گاز CO ۲ به عنوان یک روش جایگزین در این بیماران، به جای ماده حاجب ید دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته او پیش از این، تجهیزات این روش درمانی در بیمارستان قائم (عج) وجود نداشت و بیمارانی که به این روش تشخیصی نیاز داشتند به سایر مراکز درمانی انتقال می‌یافتند.  با پیگیری‌ها و حمایت مدیران ارشد و بخش رادیولوژی، بیمارستان به تجهیزات این روش بالینی مجهز و گام موثری در درمان و رفاه حال بیماران برداشته شد.

عضوهیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسئولان بیمارستان قائم (عج) ارتقاء و همگام بودن با تجهیزات به روز دنیا بخش‌های رادیولوژی جهت ارائه بهتر خدمات و درمان مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را در دستور کار خود قرار داده اند.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.