سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان مرکز گلستان:

۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان انجام شده

دادستان مرکز گلستان گفت: در روستای گردشگری زیارت گرگان ۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده که کمتر از هزار مورد آن به دادگستری اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - اسپانلو گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز اکثرا در مناطق بالادست روستای زیارت گرگان انجام و حتی برخی ساخت از آن‌ها مشمول مرور زمان شده است.

این موضوع را دادستان مرکز گلستان امروز در نشست خبری رییس کل دادگستری گلستان مطرح کرد.

او می گوید: در استان ما تعداد تعرض به اراضی شدت گرفته که در این مساله کوتاهی برخی نهادهای اجرایی مشخص است. جهاد کشاورزی از این امر غفلت کرده که متولیان امر باید پاسخگو باشند.

روستای هدف گردشگری زیارت گرگان یکی از روستاهای خوش نشین استان گلستان است که به علت قرار گرفتن در میان جنگل و فاصله کم آن با شهر گرگان مورد هجوم و ویلاسازی قرار گرفته است.

شدت تخریب این روستا به حدی بود که چند سال قبل هیاتی کارشناسی از تهران برای بررسی ابعاد تخریب روستا به گلستان آمدند.

برخی ساخت و سازها در این روستا در مناطق بسیار مرتفع و دارای چشم انداز خاصی انجام شده که به گفته بسیاری از کارشناسان آن مناطق قطعا جزو انفال و اراضی ملی است .

اسپانلو در مورد مشکلات مجتمع پتروشیمی استان می گوید: مشکل عمده پتروشیمی استان مربوط به سهل انگاری و کوتاهی مدیران و پرونده آن در شعبه ۳ بازپرسی استان در حال پیگیری است.

رفع تصرف ۸۰ درصد اراضی ساحلی در گلستان

حیدر آسیابی، رییس کل دادگستری گلستان هم در این نشست خبری گفت : ۸۰ درصد اراضی ساحلی استان  رفع تصرف شده و ۲۰ درصد باقی مانده تا سال جدید خلع ید می‌شود.

به گفته آسیابی طی ۱۰ ماه سال جاری ۶ هکتار اراضی ساحلی رفع تصرف و همچنین در این مدت ۱۲ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز قلع و قمع شد.

هیچ اقدامی برای احیای خلیج گرگان نشده است

آسیابی، رییس کل دادگستری گلستان می گوید: در مورد جزیره آشوراده هم بازدید انجام شد و پرونده ترک فعل‌هایی که صورت گرفته در حال بررسی است.

به گفته او تاکنون هیچ اقدام عملی برای احیای خلیج گرگان انجام نشده که البته ما پیگیر این موضوع هستیم.

خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که در محدوده‌ جغرافیایی ایران و بین دو استان مازندران و گلستان قرار گرفته است.

حیات این خلیج به حیات دریای خزر وابسته و به علت پسروی آب دریا در حال حاضر درصد بسیاری از خلیج خشک شده و رو به نابودی است.

دلایلی از جمله تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آبی، کاهش بارندگی و افزایش تبخیر برای خشک شدن خلیج گرگان مطرح شده است.

بازگشت ۸ کارخانه غیرفعال به چرخه تولید در گلستان

به گفته رییس کل دادگستری گلستان با پیگیری این ستاد از ابتدای سال تاکنون ۸ کارخانه غیرفعال به چرخه تولید بازگشته اند و و حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام/ن/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.