سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات مجمع جهادگران فارس برگزار شد

سومین انتخابات مجمع جهادگران فارس با حضور فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - فرمانده سپاه فجر فارس گفت: متاسفانه برخی می‌خواستند که حرکت‌های جهادی را محدود کنند و اقدام آن‌ها را به عنوان حرکت مردمی و مشارکت نیرو‌های مردمی می‌خواندند و به دنبال حذف حرکت‌های جهادی و به حاشیه کشاندن این فرهنگ غنی بودند.

سردار یدالله بوعلی گفت: گروه‌های جهادی همان بخشی از بسیج هستند که به صورت میدانی‌تر و عملیاتی‌تر حضور پیدا می‌کنند و نقش آفرینی می‌نمایند و در هر جایی لازم باشد اقدام به فعالیت و رفع آن مشکل میکنند.

او گفت: گروه‌های جهادی ساختار دارند و ظرفیت‌ها و چارت آن‌ها مشخص است، اما محدود به این موارد نیستند بلکه اقدام فراتر از این موارد را انجام می‌دهند و در رخداد‌ها و حوادث بر اساس نیاز آن موقعیت ساختاری را تعریف و تلاش می‌کنند تمام ظرفیت موجود و دستگاه‌های دیگر را دعوت، جذب و استفاده کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: این افراد به دنبال انجام تکلیف هستند و خود را محدود به زمان و سیستم‌های اداری و چارت‌ها نمی‌کنند البته نسبت به هماهنگی با چارچوب بسیج توجه ویژه‌ای دارند. این اقدام به موقع و در لحظه و بر اساس تفکر جمعی جهادگران انجام می‌شود، در واقع یک ویژگی خاص و متمایز گروه‌های جهادی نسبت به دیگر سازمان‌هاست.

بوعلی با تاکید بر حفظ فرهنگ بسیجی در گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی مراقبت کنند و خیمه گاه انقلاب که همان بسیج و فرهنگ بسیجی است را در دل فعالیت‌های خود حفظ کنند.

او با تاکید مجدد بر حفظ جایگاه‌های گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه برخی میخواستند که حرکت‌های جهادی را محدود کنند و وقتی گروه‌های جهادی اقدامی می‌کردند آن را به عنوان حرکت مردمی و مشارکت نیرو‌های مردمی می‌خواندند و به دنبال حذف حرکت‌های جهادی و به حاشیه کشاندن این فرهنگ غنی را داشتند لذا باید مراقبت شود و اجازه این شیطنت‌ها داده نشود.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: امیدواریم در سرتاسر فارس گروه‌های جهادی بر اساس یک شبکه منظم اقدام به فعالیت کنند.

او گفت: مجمع جهادی یکی از مواردی است که باعث می‌شود این شبکه تقویت و انسجام یابد. ما هم در کنار فعالیت‌های سازمانی به دنبال تقویت این مساله هستیم و گسترش این گروه‌ها لازم و ضروری است و هم اکنون نیز می‌بینیم که در سیل اخیر اولین گروهی که به کمک مردم شتافتند، همین گروه‌های جهادی بودند؛ ابتدا وارد میدان می‌شوند و حضور پیدا می‌کنند سپس اقدامات عملیاتی لازم را تعریف می‌کنند و بر اساس نیاز موقعیت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف اقدام به ارائه راهکار و حل مشکل می‌کنند.

سردار بوعلی گفت: در راستای تقویت گروه‌های جهادی به دنبال آن هستیم در یک اقدام ابتکاری و استفاده از ظرفیت درون استانی و بدون اینکه حتی تزریق اعتباری در این زمینه شده باشد یک بنه پشتیبانی و مهندسی راه‌اندازی کنیم که پیش بینی میکنیم حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت و در آینده تعداد این بنه‌های پشتیبانی را در ۵ نقطه فارس گسترش خواهیم داد.

او گفت: این اقدام باعث می‌شود که در حوادث، گروه‌های جهادی به صورت سریع و به موقع وارد میدان می‌شوند را بشود پشتیبانی بهتری کرد. راه اندازی این بنه‌های پشتیبانی در واقع باعث قدرت و سرعت عمل بهتر گروه‌های جهادی در حوادث می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس نیز در خصوص نحوه برگزاری انتخابات سومین دوره مجمع جهادگران گفت: این انتخابات با حضور ۱۷ نامزد از نواحی و شهرستان‌های مختلف فارس و با مشارکت نمایندگان گروه‌های جهادی برگزار شد.

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی گفت: طی دوره ۳ ماهه در سطح ۴۳ نواحی فارس انتخابات شورا‌های جهادگران شهرستانی با شور، نشاط، بالندگی و استقبال مناسب برگزار شده و امروز نیز شاهد برگزاری مرحله استانی این انتخابات بودیم و هیات رئیسه سومین دوره مجمع جهادگران فارس مشخص و معرفی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: امیدواریم برگزاری این انتخابات موجب انسجام و پیشرفت فعالیت‌های جهادی شود؛ مجمع جهادگران از دل گروه‌های جهادی برخواسته و یک شبکه عظیمی در سراسر کشور است که خوشبختانه در فارس نیز ۴ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده‌اند و حدود ۲۱۵ نفر در قالب اعضا شورای جهادی در نواحی مشخص شده که امیدواریم این عزیزان بتوانند در سیاست گذاری و برنامه ریزی حرکت‌های جهادی کمک شایانی نمایند و محور وحدت، انسجام و همدلی گروه‌های جهادی شوند.

قزل سفلی گفت: جریان جهادی، پرچمدار حلقه‌های میانی مورد نظر انقلاب؛ در نقش آفرینی و پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب است؛ بنابراین انتظار داریم مجمع جهادگران فارس، مشکلات موجود و پیش روی حرکت‌های جهادی را احصاء کنند و راهکار‌های لازم را در قالب سند سالیانه حرکت‌های جهادی استان تدوین و ارائه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.