سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان بولتون:

خروج از افغانستان حفره بزرگی در اعتبار آمریکا ایجاد کرد

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا خروج از افغانستان را ضربه سنگینی به اعتبار آمریکا عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، امروز (جمعه) اعلام کرد که دولت بایدن اراده کافی درمورد بحران اوکراین نشان نمی‌دهد و پوتین تهدید‌های آمریکا مبنی بر تحریم این کشور در صورت حمله به اوکراین را باور نمی‌کند.

جان بولتون در مصاحبه با نیوزویک گفت: «فکر نمی‌کنم بایدن هنوز تصمیمی برای استفاده از نیروی نظامی گرفته باشد. من فکر می‌کنم او هنوز در حال محاسبه هزینه و فایده خود است. اکنون گزارش‌های زیادی درمورد اعزام یا آماده‌سازی نیرو‌های آمریکایی و کشور‌های ناتو در رومانی، بالتیک و لهستان وجود دارد که من با آن موافقم. اما آن‌ها به اوکراین نمی‌روند و فکر نمی‌کنم تأثیری بر محاسبات پوتین درمورد اوکراین داشته باشد.»

این مقام سابق آمریکایی همچنین به خروج آمریکا از افغانستان پرداخت و اظهار داشت که خروج از افغانستان ضربه سنگینی به اعتبار آمریکا زد که باعث شد اثربخشی تلاش‌های واشنگتن را در بحران اوکراین از طریق تحریم زیر سوال ببرد و کمرنگ کند.

این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که رسانه‌های غربی بار‌ها اعلام کرده اند که بیش از ۱۰۰ هزار نیروی روسی همچنان در مرز‌های شمالی، شرقی و جنوبی اوکراین مستقر هستند. آمریکا بار‌ها هشدار داده است که ممکن است اوکراین و روسیه وارد جنگ شوند. آمریکا کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش داده و نیرو‌ها سلاح‌های خود را به شرق اروپا فرستاده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.