سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۴۰ هزار تن نهاده دامی بین دامداران عشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۰ هزار تن نهاده دامی بین دامداران عشایر استان توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - عصمتی‌پور گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۰ هزار تن نهاده دامی بین دامداران عشایر استان توزیع شده که از این مقدار ۲۹ هزار تن یارانه‌ای و ۱۱ هزار تن به‌صورت آزاد البته با قیمت مناسب بوده و به وسیله ۱۱ تشکل امور عشایری توزیع شده است.

او گفت: برای ۸۲ هزار و ۳۵۳ رأس دام در قالب طرح ساماندهی دام مولد عشایر به منظور نگهداری تا پایان سال مقرر شد به ازای هر کیلوگرم وزن دام زنده، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای (با میانگین وزن ۴۰ کیلوگرم) تأمین شود و برای نگهداری این تعداد دام باید ۹ هزار و ۸۸۲ تن جو یارانه‌ای در مجموع تحویل دهیم.

عصمتی پور گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۹۰ تن جو یارانه‌ای بین دام مولد عشایر توزیع شده است و مشکلی در تأمین بقیه نهاده های دامی برای این طرح نخواهیم داشت.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: اداره کل امور عشایر از ابتدای سال به‌طور ویژه ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو یارانه‌ای را بین دام عشایر توزیع کرده که قیمت تمام شده برای عشایر هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

او گفت: توزیع نهاده دامی یارانه‌‎ای از جمله جو و کنسانتره هر ماه به‌صورت مستمر توسط جهاد کشاورزی در بین جامعه عشایری نیز انجام می‌شود و از ابتدای سال از این محل تاکنون بیش از ۲۲ هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای به عشایر تحویل داده شده است.

عصمتی پور گفت: با توجه به اینکه همچنان عشایر با اثرات خشکسالی کم‌سابقه پارسال دست و پنجه نرم می‌کنند درخواست ما این است که توزیع نهاده دامی یارانه‌ای تا فصل بهار ادامه داشته باشد تا بخشی از مشکلات عشایر حل شود.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.