سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

دُز سوم واکسن حتما نباید از نوع دُز اول و دوم باشد

سرمست گفت: اینگونه نیست که دُز سوم واکسن حتما باید از نوع دُز اول و دوم باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمدحسین سرمست در یک برنامه تلویزیونی گفت: می‌توان واکسن نوع دیگری برای مرحله سوم تزریق کرد لذا از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته او در حال حاضر بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است و نباید منتظر نوع خاصی باشیم لذا از مردم انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

سرمست می‌گوید: ممکن است از یک نوع واکسن، تعداد کمتر و از نوع دیگر تعداد بیشتری موجود باشد، ولی در مراکز واکسیناسیون خوزستان به اندازه میزان مراجعه کنندگان واکسن وجود دارد.

اخیرا نبود واکسن متناسب با دُز اول و دوم برای تزریق مرحله سوم در مراکز واکسیناسیون خوزستان گلایه برخی شهروندان را در پی داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به میزان مراجعات روزانه به مراکز درمانی گفت: در حالیکه در ۲ روز گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند این رقم با گذشت ۲۴ ساعت ۴ هزار مورد بیشتر شد.

این مقام مسئول شیوع اُمیکرون در کودکان را به گونه‌ای دانست که در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد آمار مبتلایان را کودکان شامل می‌شوند.

سرمست می‌گوید: افرادی که علایم خفیف کرونا دارند نباید تردد داشته باشند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود و فقط افراد سالم برای واکسیناسیون اقدام کنند.

موج ششم کرونا با سویه اُمیکرون که پیش از این تمام جهان را درگیر کرده بود، حالا به ایران رسیده و با توجه به رسیدن آمار مبتلایان روزانه در اروپا به ۱۰۰ هزار نفر، انتظار می‌رود این اتفاق در ایران نیز رخ دهد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.