سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بزرگترین مجموعه بوم‌گردی شمال کشور در صومعه‌سرا

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: بزرگترین مجموعه بوم‌گردی شمال کشور در شهرستان صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - ولی جهانی گفت: اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان صومعه‌سرا به عنوان بزرگترین اقامتگاه شمال کشور با مساحت زیربنایی یک هکتار به مناسبت گرامیداشت دهه فجر افتتاح شد.

این پروژه با ایجاد اقامتگاه‌هایی با معماری منطبق با فرهنگ گیلانی از جمله پروژه‌های در دست اقدام اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان با همکاری بخش خصوصی به منظور توسعه صنعت گردشگری در منطقه به شمار می‌رود.

این اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری قریب به 49 میلیارد تومانی بخش خصوصی و اعطای 6 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات در فضای زیربنایی یک هکتاری و 3 هزار متر زیربنا با تلفیق معماری بومی‌ گیلان همچون سنگ، گل، چوب و سقف شیروانی ساخته شده است.

با بهره‌برداری از آن برای بیش از 30 نفر به طور مستقیم و برای بیش از 100 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود که این مهم تأثیر بسزایی در توسعه برند گردشگری استان گیلان خواهد داشت.

اهمیت تاریخی و فرهنگی صومعه‌سرا در صنعت گردشگری گیلان

به گفته سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان تاکنون 40 اثر تاریخی در شهرستان صومعه‌سرا شناسایی شده است.

منطقه تاریخی شهر گسکر با وسعت 120 هکتاری و ثبت آن در فهرست آثار ملی کشور یکی از این آثار است که در سال 1401 به عنوان بزرگترین شهر دوره اسلامی با همکاری نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی رونمایی می شود.

در حوزه میراث فرهنگی ملموس و ناملموس نیز این شهرستان با آثاری چون مراسم تعزیه عاشورا، حلوای ضیابری، رشته خشکار و آش اباتر در توسعه صنعت گردشگری استان نقش دارد.

شهرستان صومعه سرا همچنین با برخورداری از 64 واحد تأسیسات گردشگری دارای مجوز از زیرساخت مناسبی به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و این تعداد از تأسیسات گردشگری برای بیش از 300 نفر اشتغال مؤثر ایجاد کرده است.

در مجموع بیش از یک هزار هنرمند در رشته‌های مختلفی چون سفال سنتی، بافتنی سنتی و معرق چوب و رودوزی‌های الحاقی در حال فعالیت هستند و بیش از 23 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی در حوزه‌های مختلف در سطح صومعه‌سرا در حال اجرا است.

شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.