سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تور امیکرون برای غفلت کنندگان پهن است

سویه امیکرون که مدتی است در خراسان جنوبی می تازد، با یک غفلت افراد را گرفتار می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - سویه امیکرون که چند هفته‌ای می‌شود به خراسان جنوبی رسیده است، با بی رحمی در حال تاخت و تاز بین مردم استان است.

هر کدام از مبتلایان به ویروس کرونا و سویه امیکرون در کمترین زمان ممکن به این بیماری مبتلا شده اند و از غفلت خود پشیمان اند.

بیماران کرونایی چگونه مبتلا شده اند؟

به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند رفتیم؛ جایی که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا و امیکرون در آن جا بستری هستند.

یکی از بیماران مبتلا به کرونا که در این بیمارستان بستری است می‌گوید: یکی از اقوام ما را به مجلس عروسی خود دعوت کرد و در آنجا به این بیماری مبتلا شدم.

او می‌گوید: با این که فقط من در آن جلسه شرکت کردم، اما همه اعضای خانواده ام نیز به بیماری مبتلا شده اند و ابتلای آن‌ها به دلیل غفلت من بوده است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از بیماران نیز می‌گوید: سه سالی بود که از شهر خارج نشده بودیم و به دلیل خستگی از یکنواختی زندگی، تصمیم به سفر گرفتیم و به مشهد مقدس رفتیم که در شلوغی ها، تمام خانواده به بیماری مبتلا شدیم.

او می‌گوید: دختر بارداری دارم که به بیمارستان آمد و او هم به این بیماری گرفتار شد؛ امیکرون با هیچ کس تعارف ندارد و تمام افراد را از زن و مرد و پیر و جوان درگیر خود می‌کند.

ابتلای هزار و ۱۲۹ بیمار دیگر به کرونا در خراسان جنوبی

مبتلایان به این سویه هر روز در خراسان جنوبی در حال افزایش است و نقشه کرونا هم تیره‌تر می‌شود؛ در شبانه روز گذشته و برای سومین روز متوالی، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی بالای هزار نفر بود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته از ۲ هزار و ۱۸۵ آزمایش مولکولی و سریع کرونا هزار و ۱۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

به گفته او در حال حاضر ۱۸۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۷ نفر کرونا مثبت اند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال عمومی ۲ نفر وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان شناسایی نشد و تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۲۸۷ نفر است.

به گفته مسئولان بخش بهداشت و درمان استان، بستری‌های کرونا در شرایط شیوع امیکرون، افرادی هستند که یا اصلا واکسن نزده اند و یا ۳ مرحله آن را تکمیل نکرده اند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.