سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم صهیونیستی سفیر اوکراین را به دلیل اعتراض به لاپید توبیخ کرد

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سفیر اوکراین را به‌خاطر اعتراض به مصاحبه وزیر خارجه این رژیم، توبیخ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه «یوگن کورنیسیچوک» سفیر اوکراین را برای جلسه‌ای در وزارت امور خارجه این رژیم در قدس اشغالی احضار و او را به‌خاطر اعتراض به مصاحبه «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم درباره مناقشه اوکراین، مورد توبیخ قرار داد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی در واکنشی تند به اظهارات یائیر لاپید، گفته است: «من عمیقاً از اظهارات اخیر آقای لاپید در مورد دیدگاه او از "درگیری روسیه و اوکراین" وحشت زده شدم. من می‌خواهم به آقای وزیر یادآوری کنم که این یک درگیری نیست، این یک جنگ است که روسیه به طور تهاجمی و بدبینانه علیه اوکراین انجام می‌دهد.»

کورنیسیچوک همچنین گفته بود: «متأسفانه آقای وزیر (لاپید) لفاظی تبلیغات روسیه را تکرار می‌کند و پیام‌های نگران‌کننده قوی‌ترین متحدان خود، یعنی آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا درباره احتمال بالای تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در هفته‌های آینده را نادیده می‌گیرد. من همچنین این جرأت را به خود می‌دهم که بگویم اگر جنگی تمام‌عیار در اروپا روی دهد، اسرائیل با تهدید ایرانی‌ها روبه‌رو خواهد شد.»

این در حالی است که «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه با آکسیوس انجام داد، درباره مناقشه اوکراین گفته بود: «ارزیابی ما این است که یک رویارویی خشونت‌آمیز روی نخواهد داد. من همچنین فکر نمی‌کنم جنگ جهانی در آن‌جا آغاز شود.»

ریشه اختلافات روسیه و اوکراین، الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) است. اکنون غرب و ناتو مدعی حمله احتمالی روسیه هستند، البته مقامات روسیه بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین مبنی‌بر این‌که تجمع نیرو‌های این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین در تدارک حمله به کشور همسایه است را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
این صهیونیستهای جنایتکارهمیشه اصل تفرقه بینداز و حکومت کن و گرگ در لباس میش را اجرا می کنند....باور کنید خود آنها به این موضوع که تعداد زیادی بی گناه توسط هیتلر کشته شدند هم اعتقادی ندارند