سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه گردشگری روستایی بخش پیرسهراب چابهار ۲۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود

دبیر اجرایی نمایشگاه فرهنگی و گردشگری روستامحور بخش پیرسهراب چابهار گفت:نمایشگاه در فضای باز روستا رقم می‌خورد و تدابیر لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -نظیر راه‌بر ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: نمایشگاه گردشگری، روستایی و عشایری «دشتیاری بزرگ» در بخش پیرسهراب به منظور معرفی ظرفیت‌های مهم فرهنگی و گردشگری روستایی و عشایری ۲۰ بهمن ماه در بخش پیرسهراب چابهار آغاز بکار خواهد کرد.

او گفت: دشتیاری بزرگ همیشه با نگاه محرومیت معرفی شده است و دریغ از معرفی ظرفیت‌های مهم فرهنگی گردشگری، کشاورزی و اجتماعی که در این منطقه وجود دارد و انتظار داریم رسانه‌های منطقه برای معرفی این ظرفیت‌ها یاور مردم این دیار باشند.

مسوول توسعه گردشگری و بوم‌گردی منطقه دشتیاری ادامه داد: صنعت گردشگری نقش بسزایی در توسعه اقتصاد پایدار روستایی دارد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری را به مردم کشور معرفی کند.

راه‌بر افزود: بیش از ۱۰ سال است در حوزه گردشگری محلی فعالیت می‌کنم و مناطق زیبا و بکر بلوچستان خصوصا منطقه بزرگ دشتیاری می‌تواند رونق صنعت گردشگری را در این منطقه شکوفا کند و مردم محلی نیز می‌توانند از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

وی یادآور شد: گردشگران زیادی علاقه به میوه‌های گرمسیری و استوایی دارند که دشتیاری خصوصا منطقه "عورکی پیرسهراب" سرزمین میوه‌های گرمسیری و استوایی است که سالانه در این منطقه از جمله پاپایا (خربزه درختی) موز، چیکو، انبه، گواوا (زیتون محلی) کُنار، تمبر هندی و سایر محصولات برداشت می‌شود.

راه‌بر تصریح کرد: نقش بانوان نیز در این منطقه بسیار پر رنگ است و زنان روستایی نه تنها در کار‌های خانه و کشاورزی فعال هستند بلکه هنر دستان زنان روستایی در دشتیاری زبان زد خاص و عام است و بیشتر بانوان این منطقه به هنر سوزن‌دوزی می‌پردازند و نقش و نگار‌هایی که بر روی لباس‌های محلی چشم‌نوازی می‌کند حاصل دست‌رنج دختران و زنان منطقه دشتیاری است.

"عبدالصمد پناد" بخشدار پیرسهراب نیز گفت: با توجه به تاکیدات مسوولان کشوری مبنی بر توسعه صنعت گردشگری در ابعاد مختلف، نخستین نمایشگاه توسعه گردشگری روستایی و عشایری روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل بخشداری پیرسهراب برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش پیرسهراب شهرستان چابهار دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری، کشاورزی، فرهنگی است که توانمندی‌های روستاییان و عشایر در جذب گردشگران و معرفی فرهنگ آنان می‌تواند محور اصلی این رویداد باشد.

پناد افزود: خوشبختانه طی سالیان اخیر صنعت گردشگری علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است و ما هم سعی داریم با توجه به ذوق و علاقه گردشگران، جاذبه‌های منطقه خودمان را در سطح کشور معرفی کنیم.

"نگار هوت" مدیر هماهنگ‌کننده نمایشگاه نیز بیان داشت: از پایین دست سد زیردان شمالی‌ترین نقطه دشتیاری بخش پیرسهراب، باغ‌های موز، محصولات گرمسیری و میوه‌های استوایی و در جنوبی‌ترین نقطه آن یعنی سواحل زیبای گواتر پهنه‌ای از زیبایی‌های منطقه دشتیاری است. ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم، فرهنگ و هنر، ورزش‌های بومی و محلی از جذابیت‌های این منطقه است که می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری و توانمندسازی جامعه محلی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: نمایشگاه ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.