سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سومین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی

سومین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی در شهرستان شاهین‌شهر برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: به حقیقت با رهبری داهیانه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی با ظهور خود نورانیتی خاص را به سراسر عالم تاباند که همه در پرتوی آن فیض یافتند.

او این موضوع را در سومین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این همایش بینش و بصیرت والایی به ما هدیه نماید تا راه و هدف خود را بیش از پیش در گام دوم انقلاب اسلامی پیدا نموده و شرمنده امام راحل و شهدای گرانقدر نشویم.

 حجت الاسلام اسماعیل فخریان مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در این همایش گفت: مخاطب تربیت خداوند، همه انسان‌ها در دنیا است؛ مهم‌ترین سوال در فلسفه سیاسی دین، انقلاب و رهبر معظم انقلاب این است، برای اینکه ما، چون رسول‌الله، انبیا و اولیا شویم، چه برنامه‌ای هست.

او گفت: عالمی غیردینی و الهی نیست که پاسخ این سوال را داشته باشد، و بتواند پاسخ میدانی و قابل‌اجرا در صحنه جامعه را بدهد، حتی مارکسیست که ادعا داشت برای مردم برنامه دارد، نتوانست بقا پیدا کند، تنها مکتبی که می‌تواند سفره‌ای به‌اندازه همه مردم عالم باز کند، مکتب اسلام است، علت بعثت انبیا این است.

به گفته او فلسفه سیاسی انقلاب برمی‌گردد به اولین بحرانی که در جامعه ایرانی ما با آن مواجه بودیم، یعنی در دوره فتحعلی شاه قاجار که اولین بار شکافی بین ادعای دینی و سنتی با مدرنیته ایجاد و دچار شکاف شد و در جنگ با روس‌ها شکست خوردیم و تفکر سنتی ما دچار وقفه و گسست شد.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب معتقد است، اصل فلسفه سیاسی در همین دهه چهل ایجاد شد، اما با چارچوب نظری مقام معظم رهبری مراحل پنج‌گانه انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنیم؛ فلسفه انقلاب اسلامی همه فلسفه‌های دیگر را زیر سوال برد و این نتیجه قیام انقلاب اسلامی بود، و وقتی انقلاب کردیم هیچ کس از ما حمایت نکرد، ولی روحانیت به رغم همه مشکلات همیشه حضور داشتند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.