سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور:

ظرفیت‌های حوزه پوشش برای مقابله با شبیخون فرهنگی باید احیا شود

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر ظرفیت‌ها در حوزه پوشش احیا شود دیگر جایی برای شبیخون فرهنگی باقی نخواهد ماند زیرا اگر از درون اقتدار فرهنگی داشته باشیم می‌توانیم پیروز شویم.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سید مجید امامی  در نشست مشترک با فعالان حوزه لباس اظهارداشت: افتخار فرهنگ و تمدن ما این است که زیست عفیفانه را در قالب تنوعی از طرح‌ها و پوشش‌های اجتماعی مجلسی داشته‌ایم که نماد فرهنگی و اقوام تمدن ما بود که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله شهری شدن و شکسته شدن چتر حمایتی فرهنگ در خانواده دچار نوعی رهایش شده‌ایم.

وی ادامه داد: این رهاشدگی فرهنگی در نسل جدید نسبتی با پوشش در قدیم ندارد و یا اگر هم نسبتی دارد کم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: اگر ما از نظام ۱۴ حلقه‌ای پوشاک که تا پوشش، چیدمان و عرضه ادامه دارد صحبت می‌کنیم به این معناست که ارتباط معناداری بین پوشش و نوع طراحی لباس با حجاب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نوع لباس سنتی سیستان و بلوچستان از جمله سیاه دوزی و سوزن دوزی در استان حفظ می‌شد و جهانی بود وضع پوشش دختر ۱۴ ساله شهری ما این چنین نبود.

امامی بیان کرد: صنعت لباس به طور چشمگیری با فعالان حوزه عفاف وابسته است و می‌تواند در نظام انتخاب‌های مردم تاثیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم نوع و مصرف پوشاک خود را انتخاب می‌کنند و اگر ما با فعالیت‌های خود در حوزه حجاب بتوانیم در نوع انتخاب مردم موثر باشیم و دعوت به خیر کنیم قطعا موفق هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: اگر در حوزه حجاب روی میز هیچ گزینه‌ای برای انتخاب نداشته باشیم مسلما دشمن گزینه‌ها را ساماندهی کرده و ما دچار شکاف خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.