سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ باب مدرسه در مهاباد به بهره برداری رسید

همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر یک هنرستان ۹ کلاسه خیرساز و یک مدرسه روستایی ۲ کلاسه در مجموع با ۸۶ میلیارد ریال هزینه در مهاباد به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: هنرستان ۹ کلاسه خیرساز "رحمان عزیزانباری" به همت این خیر و همچنین مشارکت اداره کل نوسازی احداث شده است و برای اتمام آن ۱۰ میلیارد ریال از طرف خیر و ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط منابع اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تامین شده است.

کریم سلیمانی گفت: علاوه بر این یک مدرسه ۲ کلاسه روستایی واقع در "گنه دار" نیز به همین مناسبت امروز به بهره برداری رسید که برای احداث آن نیز ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: قبل از این دانش آموزان این روستا در باب مدرسه تخریبی تحصیل می‌کردند، با افتتاح این مدرسه ۱۳ دانش آموز پنج پایه ابتدایی از نعمت مدرسه با امکانات مطلوب بهره‌مند شدند.

سلیمانی گفت: هم اکنون پروژه‌های مدرسه سازی در سطح روستا‌های مهاباد شامل "گلیار"، "قلعه چوغه"، "سلوک" و "قره قشلاق" در حال اجراست که عملیات ساخت آنان برای مهر سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی می‌گوید: امیدواریم با تامین اعتبار به موقع و همچنین مشارکت خیران، سال آینده میانگین فضای آموزشی شهرستان که جز شهر‌های رده پایین استان است، به میانگین کشوری ارتقا پیدا کند.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۸ هزار دانش‌آموز است؛ این شهرستان با ۲۴۵ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.