سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نظارت بر کشتارگاه‌های طیور و واحد‌های تولید کننده تخم مرغ در گلستان

معاون صمت گلستان از اجرای طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور با هدف جلوگیری از نقض قوانین در واحد‌های تولیدی استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - علی‌اصغر اصغری گفت: طرح نظارت بر کشتارگاه‌های طیور استان گلستان از ۱۵ بهمن اجرا می‌شود واین طرح با مشارکت دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بصورت شبانه در فرایند کشتار نظارت خواهند داشت و با واحد‌های متخلف از قوانین برخورد  می شود.

اصغری گفت: در زمان اجرای این طرح کشتارگا‌های طیور و واحد‌های تولید کننده تخم مرغ باید با رعایت ضوابط قانونی در ثبت اطلاعات کشتار طیور و همچنین ثبت موجودی تخم مرغ خود نسبت به ثبت در سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه جامع انبار‌ها اقدام کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌گوید: این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و با تاکید بر مواردی از قبیل درج قیمت مصرف کننده بر روی بسته بندی‌ها، الزام صدور فاکتور توسط کشتارگاه‌ها و رعایت قیمت تمام شده اجرا می‌شود.

اصغری گفت: در استان گلستان ۱۴ واحد کشتارگاه طیور مرغ در حال فعالیت هستند و هر شب ۶۰۰ تن گوشت مرغ را برای مصارف داخل استان و سایر استان‌ها اماده سازی می شود و بر اساس ضوابط این محموله‌ها را برای سایر استان‌ها ارسال می‌کنند.

او گفت: همکاری نکردن با بازرسان، گزارش اطلاعات نادرست، درج نکردن قیمت مصرف کننده، صدور نکردن فاکتور برای مشتریان و اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت هر عنوان در این مراکز تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده ضمن تشکیل پرونده با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.


انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.