سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سعید شهند گفت: در استان اردبیل تعداد ۵۱ تالاب با مساحت کلی ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار که دارای ارزش زیستگاهی و اکولوژیکی بوده و مورد پایش زیست محیطی قرار می‌گیرند وجود دارد که از این تعداد ۶ تالاب نئور، میل مغان، تپراق کندی، شورابیل، پته خور و آت گلی جزو تالاب‌های ثبت شده در پیوست قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اربیل در برنامه روز جهانی تالاب که در حاشیه تالاب شکار ممنوع شورابیل برگزار شد گفت: هدف از گرامی داشت روز جهانی تالاب اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و افزایش حساسیت‌های عمومی نسبت به این زیستگاه‌ها است.

او بر تداوم برنامه‌های حفاظتی در حوزه زیستگاه‌های آبی و تالابی استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با پایش‌های مستمر و اجرای برنامه‌های گشت و کنترل و بر اساس نتایج سرشماری در سالجاری، جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است روز دوم فوریه با عنوان روز جهانی تالاب در سرتاسر جهان گرامی داشته می‌شود و امسال شعار "تالاب‌ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیا کنیم، دوست بداریم" برای این روز انتخاب شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.