سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلندمرتبه سازی‌های بی ضابطه در شهر‌های ساحلی!

بسیاری از برج‌هایی که در مناطق ساحلی مازندران بدون ضابطه ساخته شدند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران درباره بلند مرتبه سازی در شهرهای ساحلی استان، گفت: برج‌هایی که غالبا در شهر‌های ساحلی مازندران ساخته شده اند غیرمجاز است.

مازندران به دلیل دارا بودن اقلیم طبیعی مناسب مورد اقبال بسیاری از مردم ایران واقع شده که در ۱۰ سال اخیر انبوهی از ساخت و ساز‌ها را در اراضی کشاورزی و یا به شکل توسعه افقی در سطح شهر‌های استان شاهد بوده ایم.

به گفته نظری برخی  افرادی در مازندران یک نقشه را برابر ضوابط اولیه گرفته و به عنوان صدور پروانه ارائه می‌کنند و بعد از انجام تخلف ساختمانی بعضا در کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ آرایی را اخذ می‌کنند که همیشه مورد انتقاد ما بوده است.

هیئت وزیران ضوابط عام بلند مرتبه سازی را مصوب و برای ۳ استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان ابلاغ کرد که بر طبق آن پهنه‌هایی که ظرفیت و استعداد مناسب را دارند شهرداری‌ها بعد از انتخاب مشاور و انجام مطالعات سپس در شورای معماری شهرسازی مصوب شده و بعد از آن هر نقطه‌ای که قابلیت دارد در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب و ابلاغ شود.

به گفته نظری با این قانون تمام مجوز‌ها، تمام تضمن‌ها و ضمانت نامه‌ها تا مرحله پایان کار از متقاضی گرفته می‌شود.

در این طرح اولین چیزی که مشخص می‌شود پهنه است و اینطور نیست که در هر زمینی اجازه این ساخت و ساز‌ها داده شود.

به گفته نظری در این طرح معبر باید عرض حداق ۲۰ متر را داشته و یا در نقطه‌ای که اداره کل محیط زیست، آب وفاضلاب، توزیع برق مجوز‌های لازم را بدهند  پرونده به کمیسیون ماده ۵ ارجاع خواهد شد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.