سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی جانسون از فعالیت‌های روسیه در گفت‌وگو با پوتین

نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه، از فعالیت‌های مسکو ابراز نگرانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در گفت و گویی تلفنی با رئیس جمهور روسیه، از فعالیت‌های روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش الجزیره، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون خطاب به پوتین مدعی شده از فعالیت‌های خصمانه روسیه در مرز با اوکراین نگران است.

جانسون همچنین به پوتین گفت: نیاز است تا راه حلی که در آن به یکپارچگی سرزمینی اوکراین و حق این کشور در دفاع از خود احترام گذاشته می‌شود، بدست آید. جانسون همچنین مدعی شد: هرگونه حمله روسیه به اوکراین اشتباهی فاجعه بار خواهد بود. نخست وزیر انگلیس خطاب به پوتین گفت: ناتو ائتلافی دفاعی است و این حق کشورهاست تا به آن ملحق شوند. همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: جانسون و پوتین بر این مسأله که تشدید تنش به نفع هیچ طرفی نیست، توافق کردند.

از سوی دیگر، کاخ کرملین نیز اعلام کرد پوتین در تماس تلفنی با جانسون به عدم پاسخگویی ناتو به شکلی مناسب در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه اشاره کرد. گفتنی است روز گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر مجارستان از رویکرد غرب در قبال مسکو انتقاد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: غرب نگرانی‌های امنیتی روسیه را نادیده می‌گیرد.

او در ادامه افزود: سکو‌های پرتاب موشک در رومانی و لهستان، تهدیدی برای روسیه هستند. واشنگتن ممکن است روسیه را به جنگی با هدف اعمال تحریم‌ها بکشاند. پوتین گفت امیدوار است گفتگو‌ها در خصوص اوکراین به منظور اجتناب از سناریو‌های منفی از جمله جنگ ادامه یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.