سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاح:

عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهدای دوران دفاع مقدس است

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: شهیدان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیل در عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی ایفا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در یادواره شهید مهندس غلامعلی نیکخواه در فرهنگسرای بروجن با گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: شهیدان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیل در عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی ایفا کرده‌اند.

چادر فرماندهان دوران دفاع مقدس در بین بسیجیان دیگر بود و افرادی مانند شهید مهدی باکری و شهید همت خود را از سایر رزمندگان جدا نمی‌کردند.

رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس تمامی توان خود را برای مقابله با دشمنان، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و دفاع از کیان ایران اسلامی به‌کار گرفتند و شجاعانه جلوی متجاوزان ایستادند.

محلی که شهید نیکخواه در جاده تکاب به مهاباد شهید شد، منطقه‌ای کوهستانی بود که هر کس جرأت حضور در آن را نداشت.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس و در زمان فعالیت جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار، وفاداری و رشادت‌های بی‌نظیر در میدان حضور داشته‌اند و به فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته‌اند.

برای تسریع در روند توسعه همه‌جانبه چهارمحال و بختیاری از تمامی ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بهره‌گیری می‌شود.

ادامه راه شهدا به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه همگان باشد.


بیشتر بخوانید


شهید مهندس "غلامعلی نیکخواه بروجنی" در سال ۱۳۲۸ در شهر بروجن متولد شد و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان به آمریکا مهاجرت کرد که در سال ۱۳۵۸ پس از پایان تحصیلات خود به ایران بازگشت.

وی در مدت اقامت خود در آمریکا از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم در آمریکا و کانادا بود و برای برگزاری جلسات سخنرانی و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی، تلاش زیادی کرد.

شهید نیکخواه پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۸ در جهادسازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شد و در آن زمان به‌عنوان مسوول دفتر عمران امام خمینی (ره)، فرماندار بروجن و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی مشغول به خدمت شد.

وی ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۶۱ در جاده تکاب به مهاباد و هنگام انجام ماموریت، به‌دست منافقان کوردل به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای بروجن به خاک سپرده شد.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.