سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش آمریکا سربازانی که واکسن کرونا نزنند را اخراج می‌کند

ارتش آمریکا با اشاره به شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد سربازانی که از دریافت واکسن کرونا امتناع ورزند را اخراج می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوانارتش آمریکا در بیانیه امروز (چهارشنبه) خود اعلام کرد که سربازانی که واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت نکنند اخراج می‌کند و این مسئله را امری حیاتی برای حفظ آمادگی نظامی آمریکا دانست.

طبق گزارش رویترز، در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که «سربازان عادی ارتش، نیرو‌های ذخیره فعال ارتش و دانشجویان دانشگاه ارتش» شامل این بیانیه می‌شوند مگر آن‌که معافیتی ارائه دهند.

این تازه‌ترین دستور ارتش آمریکا است که به موجب آن تمامی اعضا که واکسینه نشده باشند را اخراج می‌کند، پیش‌تر در ماه اوت پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دستور واکسینه شدن تمامی اعضا را صادر کرد.

در حال حاضر اکثریت نیرو‌های وظیفه فعال حداقل یک دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اما تقریباً ۷۹ پرسنل نظامی در بخش‌های مختلف ارتش جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

همچنین «کریستین ورموت» وزیر ارتش آمریکا، گفت: «آمادگی ارتش به سربازانی بستگی دارد که آماده آموزش، استقرار، مبارزه و پیروزی در جنگ‌های کشور ما هستند. سربازان واکسینه نشده خطری برای نیروی نظامی ایجاد می‌کنند و آمادگی را به چالش می‌کشند.»

دیگر شاخه‌های ارتش آمریکا، از جمله نیروی هوایی این کشور، پیشتر شروع به حذف افرادی کرده‌اند که واکسن کووید را دریافت نکرده باشند.

ماه گذشته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) پیش‌بینی کرده بود که تا ماه جاری در این کشور نزدیک به ۶۲ هزار نفر به خاطر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست بدهند.

همچنین کارشناسان می‌گویند ممکن است کرونا در آینده به‌عنوان یک بیماری سالیانه و فصلی مثل آنفلوانزا مطرح باشد؛ در همین حال تحقیقاتی در تل‌آویو نشان می‌دهد که ۴ دوز واکسیناسیون فقط محافظت ناچیزی در برابر اُمیکرون ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
مگر ارتش آمریکا میخواهد سربازانش را اقیم کند؟!