سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد قطب تولید نشای گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: این شهرستان قطب تولید نشای گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: این شهرستان با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نشای گیاهان دارویی، قطب تولید نشای گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

نشا‌های تولیدی از قبیل آویشن، اسطخودوس، نعنا فلفلی و ... در شهر هفشجان این شهرستان، جهت اجرای طرح‌های گیاهان دارویی به نقاط مختلف استان و همچنین استان‌های همجوار صادر می‌شوند.

در سال‌های اخیر، کشت و توسعه گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفته است که از مهمترین اهداف کاشت گیاهان دارویی اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره‌وری از منابع آبی موجود، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستا و همچنین تمایل جامعه به مصرف دارو‌هایی با منشأ گیاهی است.

در زمینه کشت و توسعۀ گیاهان دارویی، مهمترین چالش‌های موجود کمبود دانش فنی کشت و تولید، نبود ماشین‌آلات برداشت و فرآوری، بازار متغیر فروش، نوسانات قیمت نهاده‌ها و ... است.


بیشتر بخوانید


توجه به این چالش‌ها و تلاش برای رفع آنان می‌تواند زمینه توسعۀ پایدار گیاهان دارویی را فراهم کند و با بهره‌گیری از امکانات، توانمندیها، حمایتها، و منابع عظیم طبیعی و انسانی و با استفاده از فناوری‌های روز، به سطح قابل قبول در تولید گیاهان دارویی رسید.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.